יום רביעי, 10 באפריל 2019

מוזיאון נחום גוטמן לאמנות חונך גשר חדש בתל-אביב המחבר בין שני בנייני המוזיאון

בימים אלו נחנך במוזיאון נחום גוטמן לאמנות, בתל-אביב, גשר המחבר בין שני בנייני המוזיאון.

עם חנוכת הגשר הופך מוזיאון נחום גוטמן לאמנות למוזיאון גדול, מחובר, היושב בלבה של שכונת נווה צדק ומציג לצד יצירתו הקלאסית של נחום גוטמן תערוכות מתחלפות של אמנות ישראלית ותערוכות פעילות לכל המשפחה.


הגשר מחבר את אגף הבניין ההיסטורי, המוכר גם בכינויו "בית הסופרים" עם האגף החדש של המוזיאון ומוסיף ליופיו של הבניין ולפעילותו השוטפת. הגשר משקיף על רחוב נווה צדק ומאפשר מבט ייחודי על העיר תל אביב-יפו.

הגשר החדש במוזיאון נחום גוטמן צילום אסף לב  
חזית המוזאון - האגף החדש - צילום רן ארדה 

אגף בית הסופרים הוא בניין משנת 1887 והיה מבתיה הראשונים של שכונת נווה צדק, והאגף החדש הוקם בשנת 2009; הגשר, שבנייתו ארכה חצי שנה, מחבר בין שני הבניינים שנבנו בהפרש של 122 שנים, ומהווה גשר על פני ההיסטוריה של תל אביב – יפו. מוזיאון נחום גוטמן עצמו נפתח לראשונה לקהל בשנת 1998.

הגשר החדש תוכנן על ידי אדריכל רוני זייברט כחלק מתכנית המוזיאון. עבודת האדריכל נמשכה על רצף של עשרים שנה וכללה תכנון של כל חלק המוזיאון, שמור ושחזור המבנה ההיסטורי ותכנון המבנה החדש. על תכנון מוזיאון נחום גוטמן לאמנות זכה האדריכל רוני זייברט בפרס המועצה לשימור אתרים.

בימים אלו מוצגות במוזיאון שתי תערוכות: "נופים נסתרים ומפות נעלמות" – תערוכה המציינת 120 שנים להולדת נחום גוטמן, בה מוצגות עבודות של האמן מכל שנות פעילותו וביניהן כאלו שטרם הוצגו בציבור וכן נחשפים פרטים חדשים על יצירתו ועל מקומה של שכונת נווה שאנן בביוגרפיה שלו. התערוכה מעוצבת ברוח עכשווית ובשפה ויזואלית מעודכנת ומפגישה בין עיצוב עכשווי לקלאסיקה של נחום גוטמן.

מוזיאון נחום גוטמן לאמנות - נווה צדק צילום ערן ליטווין
מוזיאון נחום גוטמן לאמנות  - ערן ליטוין 

כמו כן מוצגת תערוכה "מאחורי קירות המוזיאון" - אשר מציגה את המתרחש מאחורי קירות מוזיאון לאמנות ומעוצבת ברוח עולם ה DIY - עשה זאת בעצמך - שמאפשר עצמאות, למידה, התנסות ויצירה. בתערוכה מיוחדת זו יכולים המבקרים ליצור בעצמם יצירות אמנות ולאצור תערוכות בחלל התצוגה, ולהתנסות בשלבים השונים של הכנת תערוכה במוזיאון. כל אחת מתחנות התערוכה מציעה מידע, פעילות, התבוננות והנאה. הצבעים שנבחרו לעיצוב התערוכה הם צבעי יסוד, והחומרים שנבחרו הם קרטון, עץ ונייר.

את ההשראה לתערוכה שאבו יוצרות התערוכה, האוצרות מוניקה לביא ומאיה קשביץ והמעצבות רוני עזגד וענת לוי מיצירותיו של נחום גוטמן. כל תחנה מוקדשת ליצירה או יצירות נבחרות, וכל תחנה מאירה צד מעולם המוזיאונים: מהו חדר תצוגה? מהי תערוכה? מהו אוסף? מה עושה רשם? מה היא מלאכתו של האוצר?

ערכה: נדיה היבא
הצילומים באישור שימוש היחצ


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.

בירה מלכה וחברת הכרם מציגות מהדורת יום העצמאות ה-76 למדינת ישראל

בשורה משמחת לאוהבי הבירה:  בירה מלכה וחברת הכרם מציגות מהדורה ייחודית ליום העצמאות ה-76 למדינת ישראל שמוקדשת השנה לנשים הגיבורות של מאורעות ...