יום ראשון, 12 במרץ 2023

המלאך מאיסטנבול של מאיר חסדאי

הספר המלאך מאיסטנבול של מאיר חסדאי, הינו רומן  מרתק המצייר את חיי היהודים בטורקיה דרך קורות משפחה אחת, מגירוש ספרד ועד העלייה לישראל.

האם האהבה תמיד מנצחת? 
השאלה מרחפת על פני כל דפי הרומן החדש המלאך מאיסטנבול שכתב מאיר חסדאי ויצא בהוצאת דפי חיים. איזו אהבה תנצח - של נעמי ודינר או של ויקטור לנעמי? האם שונה אהבת עם ישראל של ויקטור, מזו של דינר? מה עם אהבת נעמי לאחותה או למפעל חייה, ומה המחיר לקיומן של אהבות אלה, זו לצד זו?

זוג אוהבים ששורשיו בטורקיה מקבל מדליונים משפחתיים עתיקים: החתן מקבל את המדליון ממשפחתו והכלה, ממשפחתה. בכל משפחה, מאז גירוש ספרד, עובר המדליון מדור לדור. לתדהמתם, הם מגלים שהמדליונים – זהים. כיצד זה יתכן, וכיצד כל זה מתקשר לגיבורי הרומן - דינר, נעמי וויקטור?

כריכה קדמית  של הספר - המלאך מאיסטנבול
ברומן ההיסטורי החדש תכירו את יהודי טורקיה כפי שלא הכרתם: חיי הקהילה העשירים מתוארים דרך קורותיה של משפחה אחת, ששורשיה בטולדו שבספרד: ההתמודדות עם קשיים ואתגרים מורכבים ובהם אנטישמיות, גזענות ובריונות, בעיות הפרנסה, ההגירה ופיצול המשפחות, הפעילות המחתרתית הנועזת למען ניצולי השואה ועוד. תגלו גם מי היתה המלאך מאיסטנבול, וכיצד זכתה בכינויה.

מאיר חסדאי ז"ל, יקיר העיר רחובות, עלה מטורקיה במסגרת עליית הנוער. במשך כ-20 שנה חקר וכתב את תולדות משפחתו. לבקשתו, יצא הספר לאור בהוצאת דפי חיים, לאחר שעבר עריכה ושכתוב בידי אורלי לבנברג עמית.

ובנימה אישית: סיפור אהבה לארץ ישראל וסיפור אהבה נוגע ללב שנרקם בין גבר לאישה ולא כבה במשך שנים ארוכות. ספר מעניין שריתק  וסיקרן אותי מתחילתו ועד סופו -  ממליצה בחום לקרוא את הספר.

הספר: המלאך מאיסטנבול, מאת מאיר חסדאי, 
בהוצאת דפי חיים 
463 עמודים
כריכה רכה  
מחיר מומלץ לצרכן: 98 ש"ח.

להשיג: בחנויות הספרים, באתר עברית ובהוצאת דפי חייםwww.storyoflife.co.il

ערכה: נדיה היבא

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.

מתכון לעוגת מצות עם ממרח טחינה שוקולד וסילאן

חג הפסח ממש כבר כאן, ותמיד בחג מחפשים משהו מתוק וטעים לאכול, שיהייה כשר לפסח וגם קל ומהיר להכנה. חברת "אחוה", מגישה לרגל חג הפסח ...