יום ראשון, 28 בנובמבר 2021

"סלון יווני" של שף גיא פרץ במלון ווסט בתל אביב

אם בא לכם לבלות ערב שמח במיוחד, באווירה יוונית אותנטית, המשלבת מטבח יווני עם נגיעות מזרח תיכון, עם בר  אלכוהול משובח, עיצוב יווני אקסלוסיבי בלתי נשכח, כשברקע מוזיקה יוונית של גדולי יוון וכל זה מול הבריכה והים של מלון ווסט בתל אביב  - תשאלו על "סלון יווני" של שף גיא פרץ.

אז קחו לעצמכם הפסקה קטנה מחיי היום יום, ובואו  לחוות ולהתחבר לאווירה יוונית כמו במיקונוס או באתונה אבל פה בישראל - לחו"ל כבר אי אפשר לטוס, כי שוב סגרו לנו את השמים!!!




בשבוע שעבר התארחתי במסעדה החדשה של שף גיא פרץ בשם "סלון יווני" הנמצאת כאמור במלון ווסט שבתל אביב.

את שיף גיא פרץ אני מכירה כבר שנים, דרך מספר מסעדות שניהל, ספרים שכתב ופרוייקטים שונים שבהם לקח חלק בתחום הקולינריה , ולכן הייתי בטוחה שעומד להיות ערב טעים, מפנק במיוחד כמו שרק שף גיא פרץ יודע לארח!

גיא פרץ בן 43 בהם הספיק לקטוף הרבה תארים נחשקים בניהם: שף קונדיטור, מסטר שף בינלאומי, טכנולוג מזון, שוקולייטר, קפטן נבחרת השפים הישראלית, בעל 13 מדליות זהב בתחרויות בישול בינלאומיות, אלוף העולם בבישול עם שמן זית מטעם המשרד החקלאי האיטלקי, אלוף הקוסקוס בפסטיבל הקוסקוס העולמי בסיציליה. בן למשפחת קצבים נסע ליוון ללמוד להכין דגים ואוכל יווני.

חודש לפני הקורונה הוא פתח את המסעדה  " סלון יווני"  וסגר אותה עד לפני 3 חודשים וכעת  בסיום הרצת המסעדה באנו לטעום את המנות שבתפריט המסעדה.




לאחר 30 שנות קולינרייה ו-6 שנות התמקדות במטבח היווני, דאג השף להביא תפריט יווני אותנטי עם מנות אוכל משובח והטעים של יוון. תפריט מגוון ועשיר, ומבחר מנות שף מדוייקות, יוקרתיות וייחודיות.

ב"סלון היווני" של שף גיא פרץ, מלבד הכלים המסוגננים, ושולחנות ערוכים  המשרים אווירה יוונית במקום, תוכלו לטעום 44 סוגי אוזו בלעדיים לשף וזה בנוסף  למבחר גדול של סוגי  אלכוהול ויינות , להינות ממטבח חלבי, המשלל דגי ים טריים וגבינות ממחלבות בוטיק מהארץ ומיוון וגם חומרי גלם המיובאים היישר מיוון.

לדברי שף גיא פרץ: " הסוד שלנו למטבח יווני מושלם ולא מתוחכם, היא הפשטות והדיוק בהכנת המנות לצד חומרי גלם טריים, איכותיים ומשובחים".

יאמס שף!!!  - בהצלחה וברכה לרגל פתיחת "סלון יווני" - צילום: נדיה היבא

את הערב פתחנו עם קוקטייל מצויין, שתינו כוסית אוזו ריחנית  וברכנו יאמס!!!  

במנות הפתיחה טעמנו מגוון רחב של מזטים שכולן היו טריות, איכותיות וטעימות מאוד, שהזכירו לגמרי ערב חגיגי ושמח ביוון.






ככה פותחים שולחן!!!  לשולחן הוגשו:
בייגלה שומשום אותנטי כמו שמכינים ביוון עם ממרח סקורדליה ועגבניות בשמן זית, מיקס זיתים מיוון, בצלחת החריפים היו- צ'ילי קלוי, פלפלים ירוקים וסחוג ירוק, ומבחר מזטים מצויינים טעימים מאוד: ממרח איקרה, צז'יקי, הרינג שמאלץ, פלפלים ממולאים בגבינת פטה, חציל יווני שרוף, פרוסות חציל בתחמיץ, סלט ביצים יווני וטירוקפטרי-גבינת פלפלים פיקנטית.



בגזרת הדגים הנאים והאיכותיים שהוגשו טעמנו:
סשימי מוסר ים תיכוני מצויין, קרפצ'יו לוקוס משובח וטונה סאלוניקי


במנות הראשונות המצויינות התענגנו על: כרובית שוק אפוייה מלהיבה וטעימה במיוחד על מצע טחינה הר ברכה, קציצות כרישה,  קריספי זוקיני, דולמדס-עלי גפן ממולאים ועוד.



בגזרת המאפים החמים הנהדרים שהיו פריכים ומטוגנים טעמנו: סיגר לוקוס שהיה מצויין, סירופינה- מאפה פילאס עם גבינת פטה ותרד טורקי.





למרות שהיינו כבר כמעט שבעים, אי אפשר היה לוותר על העיקריות  והתענגנו על: 
חרב סופלאקי דגים - קוביות מוסר ים על מצע ירקות בגריל ופיתה יוונית מצויין, גיריס דגים-נתחי לוקוס, טחינה, עגבניות ופלפלים בגריל ופלפל חריף ,  קבב לוקוס בגריל על תבשיל עגבניות שרי מנגולד גרגרי חומוס ולימון כבוש, כיסוני פסטה ממולאים במיקס גבינות ברוטב שמנת, תרד וזיתי קלמטה.

למנת הקינוח, או יותר נכון למנות הקינוחים, שף גיא פרץ הכין לנו הפתעה שלא ציפינו לה. מנות הקינות הוגשו או יותר נכון פוזרו בנדיבות על שולחן ארוך, תוך כדי ממש מופע שכולנו היינו מרותקים אליו תוך כדי התפעלות.
כל מנות הקינוח היו מצויינות , למרות שלא יכולנו לאכול יותר, אי אפשר היה לוותר על מנות הקינוח. 










במנות הקינוחים התענגנו על: קנאפה בופלו, גלידה טורקית ופיסטוקים, סיגר חלבה תמרים, סילאן וטחינה גולמית, גלידת יוגורט יווני ברוטב הדרים ופירות יער, מילפויי אוגו, שכבות פילו מקורמלים, קרפ פטיסייר, אוזו, שקדים קלויים, רוטב קרמל ואבקת סוכר וניל, מלאבי שמנת ורדים וריבת ענבים, קרם מסקרפונה לימון, פירות יער ושטרוייזל.

אז היכן נפגשים לערב יווני אותנטי ושמח במיוחד?
ב"סלון יווני" של שף גיא פרץ


לאתר הבית ולהזמנות https://salonyevani.co.il/#home
לדף הפייסבוק https://www.facebook.com/salon.yavne

ב"סלון יווני" ניתן לערוך אירועים פרטיים ואירועים לקבוצות.
בכל יום שישי עורכים כאן קבלת שבת מול הים והבריכה חגיגת טברנה יוונית עם בוזוקי וזמרים יווניים.

שעות פתיחה כל ערב מ 18:00 ימים א-ה
בימים א,ד,ה יש זמר יווני
יום שישי פתוח מ 12-16:00
כשרות איגוד הרבנים בישראל

מקום מלון ווסט תל אביב
הרצל רוזנבלום 12, תל אביב יפו
להזמנת שולחן/אירוע 050-7740025

בשיתוף מסעדת "סלון יווני- שף גיא פרץ
צילומים: נדיה היבא

כתבה וערכה: נדיה היבא
תוכלו למצוא אותי גם ברשתות החברתיות
אינסטגרם
בפייסבוק
פינטרסט Pinterest
בקבוצה: מה נשמע? מה חדש?!
מגזין סלונה: אופנה עיצוב טיפוח ולייף סטייל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.

בירה מלכה וחברת הכרם מציגות מהדורת יום העצמאות ה-76 למדינת ישראל

בשורה משמחת לאוהבי הבירה:  בירה מלכה וחברת הכרם מציגות מהדורה ייחודית ליום העצמאות ה-76 למדינת ישראל שמוקדשת השנה לנשים הגיבורות של מאורעות ...