יום ראשון, 2 ביוני 2024

מתכון - להתפנק עם פנקייק

כשהייתי קטנה לא הייתי מפסיקה לשאול מתי יגיע שבת בבוקר כדי להתענג על פנקייק(ים) שהייתי מטביעה בסירופ שוקולד וסוכריות צבעוניות. כיום אני מטביעה אותם בסירופ מייפל, פירורי קוקוס ופיסטוקים. בשבילי התוספות הם חלק בלתי נפרד מצלחת הפנקייקס.

פנקייק- או בעברית חמיטה, כשמו הוא – עוגת מחבת מטוגנת, אוורירית וטעימה. המאכל האולטימטיבי שלי לבוקר בסוף השבוע (יש כאלה שממתינים לשבת בבוקר כדי לאכול ג'חנון עם ביצה ורסק עגבניות עם סחוג). 

כל מה שצריך בשביל פנקייקס מוצלחים זה מתכון אמין לפנקייק וכמה כללים שאסור לשבור אף פעם. כמו בעוגות בחושות, לא מערבבים את הבלילה יותר מדי גם אם נשארו גושים (למי שהגושים מפריעים, אפשר לסנן את הבלילה). אם נערבב יותר מדי נקבל פנקייקס במרקם קשה. כדי לקבל פנקייס אורירי ותפוח חובה לתת לבלילה לנוח לפחות חצי שעה או לילה. את הבלילה יוצקים במחבת טפלון (נון סטיק) חמה, ומשומנת מעט. את הפנקייקס הופכים כשמתקבלים בועות אוויר מעל והחלק התחתון השחים מעט.

את הפנקייס ניתן לשדרג על ידי תוספות שונות שאוהבים: קינמון, שוקולד צ'יפס, פירות טריים או יבשים. את החלב אפשר להחליף במים, מיץ תפוזים, רוויון, שמנת חמוצה או יוגורט.

צילום באדיבות סולתם  צילום וסטיילינג – גיל אבירם  
מתכון להכנת פנקייקס
באדיבות השף גיל אבירם וסולתם

מצרכים:
1 גביע יוגורט
1 כוס חלב
2 ביצים XL או 3 ביצים L
2 כפות חמאה מומסת
קורט מלח
2 כפות סוכר
מעט תמצית וניל
1 חבילה קמח תופח 350 גר'
1 שקית אבקת אפייה

אופן ההכנה:
לערבב הכל בקערה לכדי עיסה נוזלית
לשמן את המחבת
בעזרת 2 כפות לשפוך לעיגול הפנקייק, להפוך צד כשנוצרות בועות.

המתכון באדיבות השף גיל אבירם ומותג כלי הבישול והאפייה סולתם www.Soltam.co.il

קרדיט לצילום וסטיילינג: גיל אבירם - התמונה מאושרתלשימוש ללא תמורה 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.

מכה של מדוזות ! כל השיטות כיצד לטפל נכון בעת צריבה בים

המדוזות כבר כאן!!!  הן מגיעות לישראל מדרום לצפון. בקיץ שעבר הגיעו מעט מדוזות, השנה הן הגיעו בהמוניהן. מדובר בנחילים של המדוזה 'חוטית נוד...