יום שלישי, 26 באוקטובר 2021

יום הפסטה הבינלאומי בפיאצה גרנדה מסעדה איטלקית כשרה בתל אביב עם תפריט פסטה מיוחד ובו 5 מנות ספיישל

לכבוד יום הפסטה הבינלאומי הנחגג מידי שנה בתאריך ה- 25.10, משיקה מסעדת פיאצה גרנדה – האיטלקית הכשרה החדשה, שנפתחה לאחרונה במתחם שרונה, בתל אביב, היזם הקולינארי ערן הרשקוביץ, הבעלים של המסעדה הבין שהישראלים אוהבים פסטה והחליט לפנק עם תפריט מיוחד ולא שגרתי  שיציע 5 מנות פסטה (בנוסף על התפריט הקיים), לציון היום המיוחד, האהוב על אנשים רבים ברחבי העולם.

הלקוחות ייהנו מתפריט פסטה מיוחד ובו 5 מנות ספיישל שיוגשו רק במהלך השבוע 
של 24.10 ועד ה – 29.10

לכבוד פסטיבל הוזמנתי לארוחה חגיגית עם עיתונאים ובלוגרים לטעום את המנות שבתפריט הספיישל וגם נהננו ממנות נוספות וקינוחים שבתפריט המסעדה. 

    תפריט הספיישל כולל את המנות הבאות:

    פסטה קצ'יו אה פפה -  פסטה לינגוויני עם שמן זית. גבינת פקורינו רומנו והרבה פלפל שחור – 69 שקלים

    פסטה שחורה עם דג ים - פסטה חונקי כמרים בצבע שחור עם נתחי דג דניס . חמאה. מרווה. זיתים ירוקים. שעועית ירוקה .שרי ופטרוזליה מעל (96 שקלים)


    פסטה עם בורטה - קרעי פסטה עם עגבניות שרי. בזיליקום . שמן זית וכדור בורטה ממולא שמנת מעל – 87 שקלים
    פסטה בקרם ברוקולי. שומר ופקורינו  - פסטה רדיאטורית עם קרם ברוקולי. זוקיני. תרד ומנגולד. עם חתיכות שומר. צלפים וגבינת פקורינו רומנו מעל  - 78 שקלים

    ניוקי סלק ממולא גבינות –כדורי ניוקי סלק ממוליאים בגבינות ריקוטה ופרמז'ן ברוטב שמנת בזיליקום – 78 שקלים.     

    טעמתי את המנות בתפריט המיוחד וכולן  היו טעימות ומוצלחות. כל הפסטות המוגשות במסעדה טריות ובהכנה במקום.

    המנות המומלצות לטעמי שאותם במיוחד אהבתי היו: 
    👈מנת פסטה קצ'יו אה פפה -  פסטה לינגוויני עם  הרבה שמן זית שעטף ברכות את הפסטה, תוספת גבינת פקורינו רומנו והרבה פלפל שחור הקפיצה את טעמי המנה שהייתה לי מאוד טעימה.

    👈מנה נוספת שאהבתי במיוחד היא  מנת הפסטה השחורה עם דג ים- צבעה השחור של הפסטה מושך את העין ועושה חשק לטעום, השילוב של הפסטה עם נתחי הדג דניס שהיה עשוי היטב , וזיתי הקלמטה  והשרי והשעועית הירוקה  הקפיצו את טעמי המנה. כל הטעמים בביס אחד השתלבו נהדר.
     
    מנות נוספות טעימות וטובות מאוד שטעמתי מהתפריט הם:

    פוקצ'ה חמימה ומתבלים - פוקצ'ה אפויה בטאבון לצד שמן זית ובלסמי, עגבניות מגורדות וממרח פלפלים.  

    פרמז'אנו די מלאנזה- שכבות  של חצילים וגבינת מוצרלה על רוטב עגבניות סמיך במחבת חמה

    סביצ'ה דג ים- נתחי דג נא, קולורבי, ץנונית, זיתי קלמטה, בצל ירוק, רוטב פסיפלורה וברוסקטה ליד,  שהיה מתובל היטב, קראנצ'י ולא שגרתי

    סלט קיסר  - לבבות חסה, שרי, קרוטונים, ביצה קשה, גילופי פרמז'ן ורוטב קיסט טרי ורענן

    קרם פולנטה  עם מוצרלה, פיטריות, בצל ירוק ושמן כמהין - למכורי  הפולנטה  כמוני,  יתענגו על המנה האלגנטית והטעימה שמאוד אהבתי.

    ומה טעמתי בגזרת הפיצות?

    מדובר בפיצות נפוליטניות מיוחדות , טעימות מאוד עם בצק קרצ'י תפוח ואוורירי מסביב שנאפו בטבון:



    פיצה קלאסית - פיצה מרגריטה עם רוטב עגבניות, פיצה פולנטה עם קרם פולנטה, פטריות, בצל ירוק ושמן כמהין. קמפו דה פיורי – עם רוטב שמנת, תפוח אדמה, ביצה קשה ומיונז. אהבתי במיוחד את פיצה פולנטה , שהייתה מיוחדת בעיני ושטרם טעמתי כזאת עד כה.

    ומה טעמתי בגזרת מנות הקינוחים?




    מהקינוחים טעמתי קלצונה ממולא בבננות  והמון שוקולד נוטלה  שנשפך מתוכו בעת החיתוך, עוגת פטל עם קרם טובה מאוד ועוגת גבינה עם זילוף של קרם קרמל שהייתה סיום מתוק וטעים לארוחה עשירה וטעימה.

    בתפריט תוכלו למצוא מנות נוספות:  מנות ראשונות כמו כדורי ריזוטו במילוי גבינות (33-58 שקלים).

    פסטות טריות בהכנה במקום: פטוצ'יני פינג'י, רביולי סלק, פטוצ'יני סלמון,  רביולי ארטישוק ירושלמי, ניוקי ערמונים ועוד (69-89 שקלים). 

    פיצות נפוליטניות מהטבון: פונגו – עם פטריות שמפיניון ופורטבלו צלויות, פרמזן ושמן כמהין, קמפו דה פיורי – עם רוטב שמנת, תפוח אדמה, ביצה קשה ומיונז, פורטו – בתוספת גבינת מסקרפונה, סלמון מעושן, בצל סגול ועלי רוקט, קופורטו – קרם שמנת, תרד וקוביות בטטה, מרקטו – בתוספת תירס חרוך, פלפלים בצל סגול וצ'ילי, פולנטה – עם קרם פולנטה, פטריות, בצל ירוק ושמן כמהין, קרצ'ופי – עם ארטישוק, פטריות, זיתי קלמטה ופרמזן, רג'ינה מרגריטה – רוטב עגבניות, מוצרלה ובזיליקום (59-74 שקלים). 

    סלטים (59-63  שקלים), מנות דגים  - סלמון ודניס (103-199 שקלים)

    ומגוון קינוחים מתוקים (32-52 שקלים).

     פיאצה גרנדה", (באיטלקית: "הכיכר הגדולה"), היא מסעדה איטלקית כשרה שנפתחה לאחרונה במתחם שרונה מרקט, תל אביב. והתפריט מציע  פיצה נפוליטנית אמיתית לצד מנות איטלקיות אמיתיות כמו: פסטות, דגים קינוחים, קפה ועוד.

    שם המסעדה נבחר בשל הרחבה הגדולה שמחוץ למסעדה, המזכירה את האווירה השמחה והצבעונית במסעדות שברחובות איטליה ובכיכרותיה היפהפיות. מאחורי הקמת המסעדה עומדים היזם הקולינארי ערן הרשקוביץ  ושף המטבח האיטלקי  - מנה שטרום, שחברו יחד והקימו מסעדה המתאימה לכל הגילאים ולכל סגנון של בילוי: משפחתי, רומנטי, חברי או עסקי. 

    בבניית התפריט הכשר הוקדשה המון מחשבה ויצירתיות בבחירת מגוון מנות איטלקיות אותנטיות ומודרניות שיתאימו לטעמו של הקהל הישראלי. גולת הכותרת היא פיצות נפוליטניות אמיתיות, מבצק במתכון מיוחד, התופח במשך 72 שעות ונאפה בטאבון שיובא מהעיר נאפולי, בחום של 450 מעלות.  

    במקום מוגש גם קפה נפוליטני מקורי בחליטה ייחודית, המוכן במכונת קפה איטלקית מסורתית עם מנופים, מדובר במכונה היחידה מסוגה בארץ. 

    לדברי ערן הרשקוביץ, הבעלים של 'פיאצה גרנדה':  הקמתה של 'פיאצה גרנדה' היא גם סימן להתחלה של תקופה חדשה ושונה בחיי כיזם קולינארי.  בזמן הסגר,  הוא אומר, כשהמסעדות היו סגורות התפנה לי זמן למשפחה והחלטתי שאני רוצה לשמר את הערך הזה בחיי. לכן בחרתי לפתוח מסעדה שתהיה כשרה מחד ומאידך תנגיש לתושבי תל אביב והסביבה את המטבח האיטלקי הנפוליטני, על כל גווניו, ותאפשר להנות מבילוי קולינארי איטלקי מקורי בלב תל אביב. 

    כאמור תפריט הפסטות יוגש בפיאצה גרנדה, החל מיום ראשון ה- 24.10 ועד יום שישי ה - 29.10 לאורך כל שעות הפתיחה.

    אני באופן אישי נהנתי מאוד מהארוחה וממליצה לכם לנצל את חגיגות הפסטה ולהגיע לטעום מהתפריט הייחודי שהמסעדה מגישה בשבוע הפסטיבל.

    'פיאצה גרנדה' – הכיכר הגדולה

    רחוב קלמן מגן 5, (מתחם שרונה מרקט תל אביב)

    שעות פתיחה:
    ימים ראשון – חמישי 10:00 – 23:00
    שישי – 10:00 – 15:30
    שבת: : 20:45 - חצות

    בכשרות הרבנות תל אביב
    לפרטים נוספים : 03-671-4653.

    ערכה וצילמה: נדיה היבא
    תוכלו למצוא אותי גם ברשתות החברתיות
    אינסטגרם
    בפייסבוק
    פינטרסט Pinterest
    בקבוצה: מה נשמע? מה חדש?!
    מגזין סלונה: אופנה עיצוב טיפוח ולייף סטייל

    אין תגובות:

    הוסף רשומת תגובה

    שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.

    "תמול "שלשום" בית קפה/מסעדה, חנות ספרים ותרבות בירושלים חוגגת 30 שנה

    הפעם בואו וסעו יחד איתי לטייל בירושלים, למבנה מאוד ייחודי ועתיק הממוקם בחצר ירושלמית שמאוד קל לפספס את הכניסה אליה (שימו לב לשילוט), יוצא דו...