יום שבת, 19 ביוני 2021

הלהיט החדש במטבח: ממרח אריסה לימון של חברת "נפטון"

כששואלים אותי מזה אריסה, אני מייד נזכרת במטבח, בתבשילים ובריחות של הבית. אימי נהגה להשתמש באריסה כתבלין להכנת סלטים , תבשילים שונים ובמיוחד בהכנת סיר דגים לשבת. וכמובן אי אפשר סנדוויץ טוניסאי או פריקסה בלי ממרח אריסה.

מי שלא יודע, אריסה מגיעה מהמטבח הטוניסאי ונהוג להכינה בבית, בדרך כלל לקראת חג הפסח (שתהייה כשרה לפסח). היא מורכבת בעיקר מפלפלים אדומים חריפים ומתוקים יבשים, שהושרו כל הלילה במים, שום, מלח, לימון שמן ותבלינים נוספים. ניתן להכין אריסה חריפה וגם אריסה מתוקה.

אריסה היא בעיניי סוג של ממרח פלא. היא טעימה עם קוטג', חומוס, טחינה, עם תבשילי בשר ומרקים, והיא חלק מרכזי בהכנת סיר הדגים שלי וגם נפלאה בפני עצמה. נסו להכין רוטב אדום לפסטה עם כפית אריסה ותופתעו מהתוצאה.

סיר דגים לשבת עם אריסה לימון. צילום: נדיה היבא
ועוד סיבה טובה לאכול ולהינות מאריסה: פלפל צ'ילי אדום ופלפל מתוק, שופעים ב: ויטמין C , ויטמין E , ברזל, מנגן, נחושת, B6, ויטמין K ועוד. הוויטמינים E ו- C הם גם נוגדי חמצון עוצמתיים מאוד.

על המדפים של חברת "נפטון" תוכלו למצוא ממרח "אריסה לימון" - שילוב של אריסה עם לימון כבוש (שגם הוא מהמטבח הטוניסאי) בטעם נהדר. הרעיון לשלב 2 סוגי ממרחים טעימים ואהובים מהמטבח הטוניסאי הוא נפלא.

הממרח המעולה משתלב נהדר לכל מאכל שעולה על דעתכם: כריך, טוסט, פסטה, בשר, עוף, דג, סלטים, ביצים, מוקפץ, ירקות מבושלים ואפילו לסתם פרוסה עם טונה או גבינה לבנה ועוד.
נסו להכין טחינה ביתית עם כפית אריסה לימון. תופתעו מהטעם הנהדר וגם מהצבע הייחודי.
ומה אתם מציעים לתבל עם אריסה לימון?

הממרח מרכז, בצנצנת אחת, שני טעמים אהובים מהמטבח התוניסאי אריסה – ממרח פלפלים חריפים ומתוקים, ולימון כבוש – לימון במלח ופפריקה.

תבשיל בשר עם במייה בתוספת אריסה לימון. צילום: נדיה היבא
מי שנזכר בפריקסה או בסנדוויץ' תוניסאי – צודק. הממרח עז הטעמים מכיל לימון כבוש, שמן, מים, פלפלים אדומים ותבלינים, והוא ללא תוספות של חומרים משמרים, צבעי מאכל או מונוסודיום גלוטמט.

ובנימה אישית: ממליצה לכם להחזיק קבוע במקרר צנצנת עם ממרח אריסה ולימון שיעשה פלאים וישפר טעמים בכל ארוחה או מנה שתכינו.

נפטון - אריסה לימון. צילום - מיכאל כץ
כשרות פרווה מהדרין בהשגחת הרבנות הראשית באר שבע ובד"צ העדה החרדית.
מחיר: 9.90 – 12.90 ש"ח ל-180 גרם.
להשיג ברשתות: יינות ביתן, חצי חינם, ברקת, מחסני השוק, סלאח דבאח ובחנויות פרטיות ברחבי הארץ.

ערכה וצילמה: נדיה היבא  
תוכלו למצוא אותי גם ברשתות החברתיות
אינסטגרם
בפייסבוק
פינטרסט Pinterest
בקבוצה: מה נשמע? מה חדש?!
מגזין סלונה: אופנה עיצוב טיפוח ולייף סטייל
מגזין סלונה: מנסה טועמת מטיילת וכותבת

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.

מתכון לעוגת מצות עם ממרח טחינה שוקולד וסילאן

חג הפסח ממש כבר כאן, ותמיד בחג מחפשים משהו מתוק וטעים לאכול, שיהייה כשר לפסח וגם קל ומהיר להכנה. חברת "אחוה", מגישה לרגל חג הפסח ...