יום שני, 12 באפריל 2021

"שליחו של הסולטאן" – רומן היסטורי של מיכאל מרגלית

הטרילוגיה "שליחו של הסולטאן" הינו רומן היסטורי החוצה את יבשות אפריקה ואירופה בתקופה הקדם מודרנית.

הרומן ההסטורי מתרחש במהלך פרק מכריע בתקופה הקדם־מודרנית בין השנים 1625-1564. הגיבורים ברומן, הנערים שמואל ויוסף פאלאצ'י שורדים טבח המתרחש במלאח, הגטו היהודי בעיר פאס שבמרוקו. איברהים, יהודי שהתאסלם בצוק העיתים פורש עליהם את חסותו.

הטראומה הנקשרת לאירוע המחריד והכורח להתחנך ברוח האסלאם נדחקים אל קרן זווית בעקבות מציאות חיים חדשה: הנערים זוכים לחינוך, להשכלה ולאימון כוחני, המכשירים אותם לכהן לימים כשליחים בשירות הסולטנות, ובשירות מושלים אזוריים במרוקו, בספרד, בארץ השפלה ובעוד... משפחת פאלאצ'י הופכת לשושלת ולגורם שאין לוותר עליו בכל תחומי העשייה המדינית, במיוחד במישור הדיפלומטי.
הטרילוגיה "שליחו של הסולטאן" - רומן היסטורי החוצה את יבשות אפריקה ואירופה בתקופה הקדם מודרנית.
צילום כריכה קדמית: נדיה היבא
באמצעות הבזקים לימינו אנו, נחשף הקורא לעמדות אידאולוגיות, חברתיות־כלכליות ומדיניות בשתי התקופות ויכול להסיק מסקנותיו. בתקופה מרתקת זו, הקדם מודרנית, עמוסת הגילויים, ההמצאות והחוויות, מתגלה טבעו המוביל של האדם כתוצר של מערכת רגשות: אהבה, קנאה, שנאה, נאמנות, בגידה ונקמה, על כלל השלכותיה. סיפור השושלת פיקטיבי, האירועים וסיפור הרקע אותנטיים לחלוטין.

הרומן מבוסס בחלקו על עובדות אמיתיות שהתגלו למיכאל מרגלית במהלך לימודי ההיסטוריה של עם ישראל, של מרוקו ושל אירופה באוניברסיטת תל אביב. במהלך המחקר על מרוקו נחשף מרגלית לביוגרפיה פסבדו-אקדמית של משפחת פאלאצ'י שעמדה בשירות הסולטנות המרוקאית בתקופה בה מעמדם של היהודים היה נחות מאוד, והצליחה להגיע לעמדה בכירה יחסית.
"שליחו של הסולטאן" – רומן היסטורי של מיכאל מרגלית
חלק ראשון כריכה קדמית
מיכאל מרגלית העמיד את שושלת הפאלאצ'י כנציגו של מיעוט יהודי – שורת יועצי המלכות בכל מישורי העשייה – שעמד בשירות הממשל במרוקו מן הסולטאן ועד לקאיד (המושל האזורי) ואשר הצליח – במהלך המאות ה-15 ועד ה-20 – בתחילה למנוע, מאוחר יותר לעכב, את נפילתה הכלכלית והכוחנית של הארץ בידי מעצמות זרות.

מנהיגה של השושלת, שמואל פאלאצ'י, שהיה מקורב לנסיך מוריס לבית נסאו-אורנייה, שעה שארץ השפלה פתחה במאבק שמונים השנה על עצמאותה, מצא את מקום מנוחתו בבית העלמין הפורטוגזי באודקירק אן דאר אמסטל, דרומית מערבית לאמסטרדם. האח יוסף ובני משפחה נוספים קבורים שם. רבגוניות אירועי התקופה הקדם-מודרנית – המתוארת בחיבור לפרקים באורח הנתפס כהזוי אך תואם להלוך הרוח התקופתי – הניעה את מרגלית לשלב בה משפחה-שושלת יהודית רבת מעש.

"שליחו של הסולטאן" – רומן היסטורי של מיכאל מרגלית
חלק שני כריכה קדמית
"שליחו של הסולטן", היוצא בהוצאת סגול, הוא טרילוגיה מרתקת של רומן היסטורי הכתוב בשפה קולחת ומצליח להשאיר את הקורא במתח לכל אורכו.

רומן היסטורי המתרחש במרוקו, מלפני 400 שנה. יצירה נהדרת של מיכאל מרגלית, ד"ר להיסטוריה, המפליא בתיאוריו כאילו חי באותה התקופה... הטרילוגיה לוקחת את הקורא לרוח תקופה אחרת ושונה. עם סיפורים מרתקים ומעניינים ויחד עם זאת קשים שלא יאומנו.

ד"ר מיכאל מרגלית, נולד בבת גלים, למד לשחות, לשחק בכדור מים, לשיר ולנגן בגיטרה. ברח ונזרק ממספר מוסדות למוד, מוסמך אוניברסיטת מינכן בכלכלה ובמינהל עסקים, אוהד שרוף של ביירן מינכן, מוסיקאי חובב, בעל תואר שני בתולדות עם ישראל – אוניברסיטת תל אביב ותואר שלישי בנושא: "נוסעים גרמנים בתקופה הווילהמינית על מרוקו ועל יהודיה".

"שליחו של הסולטאן" – רומן היסטורי של מיכאל מרגלית
חלק שלישי כריכה קדמית
הוצאה: סגול הוצאה לאור
תאריך הוצאה: ינואר 2021
קטגוריה: רומן היסטורי
מספר עמודים: 1334 עמודים המחולקים לשלושה ספרים.

מחיר מומלץ לצרכן: 229 ש"ח
להשיג באתר הוצאת סגול בפורמט מודפס https://did.li/NGoCN או דיגיטלי https://did.li/wvWYH

ערכה: נדיה היבא
תוכלו למצוא אותי גם ברשתות החברתיות
אינסטגרם
בפייסבוק
פינטרסט Pinterest
בקבוצה: מה נשמע? מה חדש?!
מגזין סלונה: אופנה עיצוב טיפוח ולייף סטייל
מגזין סלונה: מנסה טועמת מטיילת וכותבת

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.

בירה מלכה וחברת הכרם מציגות מהדורת יום העצמאות ה-76 למדינת ישראל

בשורה משמחת לאוהבי הבירה:  בירה מלכה וחברת הכרם מציגות מהדורה ייחודית ליום העצמאות ה-76 למדינת ישראל שמוקדשת השנה לנשים הגיבורות של מאורעות ...