יום שני, 21 באוקטובר 2019

תערוכה חדשה במוזיאון נחום גוטמן לאמנות: סטייקיישן: גילויו של המוכר

תערוכה חדשה במוזיאון נחום גוטמן לאמנות - סטייקיישן: גילויו של המוכר.
אירוע הפתיחה יערך ב-7.11.2019 בשעה 20:00.

מדובר בתערוכה קבוצתית בהשתתפות: ציקי אייזנברג, דניאל פלאי, רימאן חנדקלו, רוני קרפיול, פאינה פייגין (גיאורגייש), גיא ברנרד רייכמן.
אוצרת התערוכה: טלי קיים.


סטייקיישן - גילויו של המוכר - ציקי אייזנברג - הטיול 
בשיא המשבר הכלכלי העולמי בשנת 2008 נולד טרנד תיירותי חדש המעודד נופש מקומי, ואפילו חופשה של ממש, בתוך הבית. שמו של הטרנד, סטייקיישן, מורכב מהמילים Stay (להישאר) ו-Vacation (חופשה). הוא מאתגר אותנו לפגוש מקום מוכר כאילו הייתה זו פגישתנו הראשונה עמו; להיות תיירים בארצנו, לגלות עולמות חדשים מעבר לפינת הרחוב.

ממכתבים שהשאיר אחריו, כמו גם מספרי המסעות שכתב (״בארץ לובנגולו מלך זולו״, ״שביל קליפות התפוזים״ ו״הרפתקאות חמור שכולו תכלת״), עולה כי נחום גוטמן היה חלוץ גישה זו בישראל. כבר בשנות הארבעים של המאה הקודמת נהג נחום גוטמן לבלות שבועות שלמים במחנות ציור שיזם ברחבי הארץ כדי לרענן את מכחולו.

ניתן אם כן להתייחס אל נחום גוטמן כאל ״אמן הרזידנסי העברי הראשון״; זה שסימן את אחת המגמות הרווחות באמנות העכשווית – תכניות המזמינות אמנים לשהות במקומות שונים בארץ ובעולם, מתוך מטרה לעודד עירוב של אמנים בקהילות מקומיות, ויצירה בנוף ובאקלים החברתי-תרבותי הייחודי למקומות אלה.

טלי קיים, אוצרת התערוכה: "התערוכה הקבוצתית ״סטייקיישן: גילויו של המוכר״ מפגישה מסורת גוטמנית זו עם שישה אמניות/ים ישראליות/ים צעירות/ים, חלקן/ם בראשית דרכן/ם, החוקרים מפגשים ראשוניים עם מקום ומזמינים אותנו להכיר מחדש שש נקודות ציון שסימנו על מפה פרטית. עבודותיהן/ם מציגות לקהל הצופים את המקומות בהם בחרו דרך שימוש בהומור ומשחק, ותוך התעכבות על השולי והמתעתע."


סטייקיישן - גילויו של המוכר - ציקי אייזנברג - הטיול 

סטייקיישן - גילויו של המוכר - ציקי אייזנברג - הטיול
ציקי אייזנברג- הטיול, 2016–2019, תצלום צבע, הזרקת דיו על נייר ארכיוני, 50 גלויות, 13x18 ס"מ כ"א.
* מתקן הגלויות באדיבות חברת פלפוט בע"מ
בתצלומיו של ציקי אייזנברג, דמות המטייל – אייל ארוך קרניים – משולבת בתוך נופי הגלויה. חפץ דומם זה, שיצא לשוטט ברחבי הסטודיו, המיר בנדודיו את צבעו, את צורתו ואת כרי המרעה שלו, ואף איבד את קרניו.


סטייקיישן - גילויו של המוכר - רימאן חנדקלו - הכפר החצוי 

סטייקיישן - גילויו של המוכר - רימאן חנדקלו - הכפר החצוי
רימאן חנדקלו - הכפר החצוי, 2018,מיפוי וידיאו על חיג'אב ו-רדימייד, מידות משתנות.
מצלמתה של רימאןחנדקלו מביטה מצד לצד אל מרחב אשר שינה את גבולותיו במרוצת השנים. הכפר ברטעה נחצה לשניים על ידי הקו הירוק, כאשר חלקו המזרחי השתייך בתחילה לירדן וכיום לרשות הפלסטינית, וחלקו המערבי – למדינת ישראל. עבודת הווידיאו המפוצלת נעה בין שני חלקי הכפר, שוואדי מסולע – גבול טבעי נטול מחסום – חוצץ ביניהם.


סטייקיישין גילויו של המוכר - רוני קרפיול - ארסור (מפת זכרון) 

סטייקיישין גילויו של המוכר - רוני קרפיול - ארסור (מפת זכרון)
רוני קרפיול- ארסור (מפת זיכרון), 2019,סריקה פוטוגרמית והקרנה על חול, 135x180 ס"מ.
עבודה המספרת את סיפורה של עיר אמיתית והיסטורית: ארסור, עיר חוף מבוצרת, המוכרת לנו כיום כגן הלאומי אפולוניה (תלארשף). העבודה מתמקדת במאבק קדום על העיר מבעד למשקפיים עתידניים, בהשראת משחק המחשב הפופולרי, Assassin's Creed. בטכניקת הסריקה הפוטוגרמית, מציגה קרפיול שחזור תלת ממדי של העיר בחלל המוזיאון.


דניאל פלאי_כמו ים_2019_הדפס רשת על טיווק ועץ  סטייקשיין - גילויו של המוכר

דניאל פלאי- כמו ים, 2019,הדפס רשת על טייוק (Tyvek) ועץ, 230x490x70 ס"מ.
עבודה המפגישה בין רגע ההגעה של גוטמן לחופי ישראל לבין ההתיישבות בנווה צדק, השכונה התל אביבית שכה מזוהה עמו. פלאי יצר סירה עשויה משוטים ה"עוגנת" בינות לשברי אריחים מצוירים על גבי נייר, שעוצבו על פי דגמים ממפעלם החלוצי של האחים שלוש בנווה צדק, שהחל לפעול בשנת 1892.


סטייקשיין - גילויו של המוכר - פאינה פייגין- מלון אלהמברה 

סטייקשיין - גילויו של המוכר - פאינה פייגין- מלון אלהמברה
פאינה פייגין גאורגייש - מלון אלהמברה, 2019, מיצב וידיאו, 45X155X60ס"מ.
מיצב וידיאו החושף אותנו לגלגולו הבא של המבנה היפואי ההיסטורי "קולנוע אלהמברה" שלפי חזון האמנית ישמש בעתיד מלון בוטיק ביפו שתהפוך לבירת לייף סטייל ומעצמת בידור יהודית נוסח לאס וגאס.


סטייקשיין - גילויו של המוכר - גיא ברנרד רייכמן 

גיא ברנרד רייכמן Dishabituation: Do you know where your -- children are? 2018,טכניקה מעורבת על לוחות עץ,1.10x1.20x4.80 מ'.
רצפת חדר המשחקים היא המרחב הראשון שבו מתאפשר לנו לצאת למסע מבלי שיצאנו מגבולות חדרנו. בעבודתו פורש בפנינו רייכמן שולחן ערוך למשחק מלחמה. הוא יוצר לא רק את החיילים, אלא גם את שדה הקרב עצמו, שהוא ססגוני ומחולק לאזורים ולתתי-אזורים בסדר כאוטי, שאינו ברור לנו במבט ראשון. חוקיות החלוקה מבוססת על משחק קופסה בשם "קטאן", הזוכה בשנים האחרונות לפופולריות גם במחוזותינו, בעיקר בקרב מבוגרים.

כחלק מהצגת התערוכה יקיים מוזיאון נחום גוטמן לאמנות מספר אירועים שעוסקים בנושאים העולים ממנה:   ידיעת הארץ, תיירות פנים, שוטטות ודמיון מודרך. הראשון שבהם הוא סיור בתערוכה בהובלת האוצרת טלי קיים ובהשתתפות האמניות/ים המציגות/ים שיתקיים ביום שבת ה-9.11 בשעה 12:00, כחלק מאירועי "אוהבים אמנות - עושים אמנות", המבשרים את פתיחות עונת האמנות בתל אביב-יפו.

עדכונים אודות האירועים הנלווים לתערוכה יפורסמו באתר ובעמוד הפייסבוק של המוזיאון.

שעות פתיחת המוזיאון:
יום א': סגור, ב'-ה': 10:00-16:00, ו': 10:00-14:00, שבת: 10:00-15:00

מחירי כניסה למוזיאון:
הכניסה לילדים עד גיל 18 ללא תשלום
מבוגר: 24 ₪ // גמלאי: 12 ₪ // סטודנט: 12 ₪ // תושב ת"א: 18 ₪
* ביום ו' הכניסה ב-50% הנחה

מוזיאון נחום גוטמן לאמנות, שמעון רוקח 21 נווה צדק ת"א |
טלפון: 03-5161970.

עמוד הפייסבוק: https://www.facebook.com/gutmanartmuseum
אינסטגרם: instagram/gutmanartmuseum
אתר הבית של המוזיאון: http://www.gutmanmuseum.co.il

ערכה: נדיה היבא
הצילומים באישור שימוש משרד יחסי הציבור
#מוזיאון_נחום_גוטמן  #אמנות #תערוכה #תרבות_ופנאי

עקבו אחרי גם ב:  
באינסטגרם 
בדף הפייסבוק : נדיה היבא
בקבוצה בפייסבוק : מה נשמע? מה חדש?!
במגזין סלונה: אופנה עיצוב טיפוח ולייף סטייל

במגזין סלונה: מנסה טועמת מטיילת וכותבת

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.

בירה מלכה וחברת הכרם מציגות מהדורת יום העצמאות ה-76 למדינת ישראל

בשורה משמחת לאוהבי הבירה:  בירה מלכה וחברת הכרם מציגות מהדורה ייחודית ליום העצמאות ה-76 למדינת ישראל שמוקדשת השנה לנשים הגיבורות של מאורעות ...