יום שבת, 11 במאי 2019

"בחוט ובמחט" - סיפור חייה המרתק של מעצבת האופנה רינה קבסה

סיפור חיים מרתק שנפתח באיזמיר הטורקית ונרקם דרך אינספור עלילות, אהבה גדולה, משברים, דרך עיניה של מעצבת האופנה רינה קבסה, האורגת בכישרון רב את סיפור חייה בחוט ומחט.

ספר הביכורים של רינה קבסה, אלמנה בת 69 אמא ל3 ילדים וסבתא ל5 נכדים מראשון לציון, גורם לנו להסתקרן מה עומד מאחורי הכותרת בחוט ובמחט. מדובר בספר המגולל את סיפור חייה המרתק שנפתח באיזמיר הטורקית, שם נולדה למשפחה שעסקה בתחום הטקסטיל, מספר על קהילה יהודית שחיה בשלום עם שכניה הטורקים, על החגים, המנהגים, האוכל והמנטליות, על חברות, על ילדות ובגרות של רינה.

בעקשנותה הצליחה רינה לשכנע את כל בני משפחתה לעלות לארץ ישראל כשהיא בת 16 ועל על קשי הקליטה, פערי שפה ותרבות, קושי במציאת עבודה, על כל אלו היא מספרת בסיפור חייה ולא פוסחת על אף אתגר מיוחד, שיכול לסקרן כל מי שחווה חווייה דומה.

היו אלו ימי מלחמת ששת הימים והמצב הביטחוני השפיע על נפשה הרגישה של רינה עד כדי שיתוק לא מוסבר ברגליים, שהביא לאשפוזה בבית חולים. אחרי החלמה ובדרך לביקורת בבית חולים פגשה בחור מסקרן במדים ובהחלטה של רגע, שמאחוריו סיפור מפתיע ומשעשע התחברו שתי הנפשות למשך 45 שנה של זוגיות וחברות מופלאה.

יוסי קבסה הפך להיות בעלה של רינה, השניים התגוררו בחולון ומשם עברו לפלורנטין התל אביבית שם ילדו והחלו לגדל את שתי בנותיהם. כשהבית הרגיש קטן למידותיהם עברו לראשון לציון ורינה החלה ללמוד עיצוב אופנה עד הולדת בנה. עם סיום חופשת הלידה הציע יוסי לרינה לפתוח יחד עסק עצמאי, במיוחד לאור העובדה שרינה היתה מצוינת בתחומה. העסק שנפתח היה קרוי יצירות לה ריינה וזאת בזכות אחד ממפעלי הבדים שעבד איתם, האמין בהם והסכים לתת להם אשראי, בזמן שרוב הבנקים סרבו להם. העסק הפך עד מהרה לזירת אופנה שוקקת עם מתפרות גדולות במשולש, בשטחים ובעזה, עם ייבוא של בדים מטורקיה ובהמשך ייצור ישיר בסין.

רינה ובעלה חרשו את בירות העולם בחיפוש אחר הטרנדים, תצוגות אופנה, הבדים והספקים הנכונים. יותר ממחצית מהשנה בילו השניים מעבר לים וההתחלה הקשה, בשנתיים הראשונות, לוותה גם בלא מעט הפסדים, עם שכר אוניברסיטאי, שרינה מגדירה כשהיא מספרת על התקופה. התחלה מלאת אתגרים וניסיון להבין את השוק, התרבות ומנטליות של הסינים. עם הזמן לצד התמדה, סבלנות, נחישות ועבודה קשה, הדברים עלו על מסלול הנכון. רינה ויוסי החלו בייצור של קולקציות רחבות שכוללות: שמלות, מכנסיים, מעילים, אקססוריז, טוטאל לוק מלא שהפך את העסק למפעל חיים משגשג שהתקיים במשך 36 שנה.

"בחוט ובמחט" - כריכה קידמית. עיצוב עטיפה: רעות גל כהן
צילום: מדיה 10
בעשור האחרון עם כניסתם למשביר לצרכן העסק תפס עוד יותר תאוצה ונחל הצלחה גדולה, בעקבות ההצלחה, אחרי שנים של עשיה ועבודה קשה, הגיע הרצון של השניים למצוא יותר זמן איכות לעצמם, להוריד את קצב העבודה ולהעביר את העסק קרוב לבית. בזמן שיפוץ החנות החדשה ,התבשר בעלה של רינה ,כי הוא לקה במחלה קשה לוקמיה (סרטן הדם). יוסי נלחם במשך שמונה חודשים במחלה והרופאים היו אופטימיים וגם הוא.

הוא עבר השתלת מוח עצם ואחרי ששרד את 100 ימי החסד המוצלחים, כולם החלו לנשום לרווחה ואז בפתאומיות יוסי אושפז ולאחר שבועיים בבית חולים נפטר לתדהמת כולם. המחשבה הראשונית שעברה לרינה בראש היתה "לסגור את העסק", אך לאחר השבעה, החליטה קודם כל לסגור את המחויבויות, החובות על הבית, להיפטר מאלפי הפריטים שהגיעו בדיוק לארץ בשני קונטיינרים ובמשך שנתיים עבדה מבוקר עד הלילה כדי לצמצם את ההפסדים ולספק את הסחורה לחנויות.

לאט לאט התחילה רינה לפטר את כל הדיילות המסורות שעבדו עבורה בכל הארץ, ולאחר שנתיים, אחרי סגירת המקום, רינה המשיכה לנהל את העסק מהבית עוד כשנה, רק כדי לסגור את כל הקצוות ו- 3 שנים לאחר מותו של יוסי העסק נסגר לחלוטין.

בשלב הזה של חייה רינה החלה לחשוב איך לא לשקוע בדיכאון ולהתרכז בעשייה חדשה, רינה נרשמה לקורסים באנגלית, צילום ותכשיטנות והמשיכה לצייר. למרות האבל הכבד היא החליטה שלא לרחם על עצמה והמציא את חייה מחדש עם סדנאות ביתיות לבישול טורקי וסדנאות להכנת סושי, שכרה מאמן אישי לצורך חזרה לאימוני כושר קבועים, הכירה מעגלים חברתיים חדשים וקבוצת אלמנות שהפכה להיות חלק משמעותי מחייה עם טיולים בארץ ובחו"ל.

רינה קבסה - ספר אוטוביוגרפי של מעצבת אופנה, שכיום גרה בראשון לציון
צילום: מדיה 10
המוות של יוסי, סגירת העסק והחלל שנפער בנבכי נשמתה של רינה, גרמו לה לקבל את עצת המאמן האישי שלה לכתוב ספר. הספר בחוט ובמחט שיוצא לאור בימים אלו, מתאר את קורות חייה של רינה מגיל 4 ועד היום. זה ספר של שמחה שמתרכז בעשיה, בלמידה, בצמיחה, בתקווה השראה, אהבה ונתינה ולא באבל ובמוות . הוא ספר אופטימי, בדיוק כמוה, המסמל את המוטו של רינה לחיים שמחים ומלאי אהבה.

זהו ספר נוסף מהספרייה של מדיה 10הוצאת ספרים לאנשים פרטיים הרואה את עצמה כמקום להגשמת חלומות ספרותיים של כותבי פרוזה סיפורת מקורית שירה ספרי ילדים ועוד ניתן לרכוש את הספר ברשתות צומת וסטימצקי או ישירות מאתר החברה www.media-10.co.il

מחיר מומלץ לצרכן: 70 ש"ח
133 עמודים
ביצוע גרפי: רעות גל כהן
מהדורה ראשונה 2019

ערכה: נדיה היבא
צילום כריכה: באישור שימוש היחצ

עקבו אחרי גם באינסטגרם 
בדף הפייסבוק : נדיה היבא
ובקבוצה : מה נשמע? מה חדש?! 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.

חטיף חלבון חדש H24 Achieve של חברת הרבלייף

חברת הרבלייף, מובילה בתחום התזונה ואורח החיים הבריא, משיקה חטיף חלבון חדש:H24 Achieve מתוך סדרת הספורט החדשה Herbalife24. חטיף החלבון החדש H...