יום רביעי, 3 באפריל 2024

באר חיים – מים חיים לנפש עייפה

השבוע הוזמנתי ל"באר חיים" מקום מאוד ייחודי לטיפולי שלווה והעצמה למתמודדים עם חרדות, עייפות נפשית, הפסקת עישון, גמילה מהתמכרויות, גמילה מפחמימות וסוכרים ועוד.

את פני במכון קיבלה בחיוך ובסבר פנים יפות, אילנה מימון שהינה הבעלים ומנכ"ל שהסבירה על הפעילויות והטיפולים שנעשים במקום , ומירב וזאנה מנהלת תוכן וקורסים שהסבירה על תהליכי הטיפול והתאמתו לכל מטופל.

"באר חיים" הינו מיזם חדש שהוקם לאחרונה ברמת החייל בתל אביב , כשהמוטו שניצב בפני היזמים היה מתן מענה מידי ,מקצועי והולם לצורך הנפשי של האנשים שזקוקים בישראל ולהובילם לריפוי מיטבי בשם .

המטרה של המרכז היא לאפשר לכמה שיותר אנשים להגיע למצב של ריפוי שלם ואמיתי - לא רק כחלק מטיפול בכאב או חולי אלא ביצירת חוסן נפשי ופיזי ובגילוי האורות והכוחות הייעודיים לו. 

המקום מעניק טיפולי שלווה והעצמה למתמודדים עם חרדות בעקבות מלחמת חרבות ברזל ובכלל. המתקפה האיומה של ה7.10 זרעה כאב ופחד בממדים חדשים. רבים סבלו וסובלים מחרדות ברמות שונות ונזקקים לעזרה מקצועית.

אילנה מימון מנדל יזמה והקימה את המרכז שמבקש להעניק כוחות ולסייע בטיפולים. בבאר חיים מאמינים, שבכל אחד ואחת מאתנו גלומים כוחות עצומים, המאפשרים לנו למלא את ייעודנו בעולם. כוחות אלה לא תמיד גלויים לנו ולעתים אנו יוצאים אל המסע בדרך לגילויים דווקא מתוך קושי, אתגר או... צורך בטיפול. כאשר אדם מישראל מגלה את הכוחות והייעוד שלו הוא משפיע לא רק על עצמו אלא על מעגלים רבים סביבו - בזכות העובדה שכל ישראל ערבים זה לזה.

באר חיים נותנת מעטפת וסביבת טיפול, המשלבת בין צוות מקצועי, טכניקות ריפוי עוצמתיות בשילוב אוירה ועיצוב ייחודי, המאפשרים למטופלים לשנות את המודעות, את מציאות החיים היום ולבנות חוסן ועוצמה פנימיים.

עקרון העיצוב של באר חיים מתמקד בפשטות, איזון וחיפוש אחר השלווה הפנימית. הוא מתבסס על פילוסופיות דאו וזן, המדגישות את הקשר בין האדם לטבע ומקדמות שקט פנימי ומדיטציה.

בבאר חיים, כל רכיב נבחר בקפידה וממוקם בזהירות כדי ליצור תחושה של הרמוניה ואיזון. אלמנטים טבעיים כמו אבנים, מים, צמחייה וחול משמשים להבעת הפשטות והטהרה.

באר חיים - אילנה מימון מנדל הבעלים ומנכ"ל  שיזמה והקימה את המרכז

באר חיים - מירב וזאנה מנהלת תוכן וקורסים מסבירה על תהליכי הטיפול והתאמתו לכל מטופל
השימוש באבנים מתבצע לעיתים קרובות באופן סימבולי, לדוגמה, כדי לייצג איים או הרים, והמים, אם זורמים או רדומים, מסמלים את השיטפון והרגיעה בחיים. החול, המסודר לעיתים בדפוסים המזכירים גלי מים, מזמן מחשבה על זמניות והתחדשות. צמחייה מועטה אך מובחרת מוסיפה חיות וצבע, אך תמיד משמרת את המראה הכולל של פשטות וניקיון.

התכנון הקפדני והמחשבה על כל פרט מאפשרים למבקר בבאר חיים להתמקד ברגע הנוכחי, לחוות שקט נפשי ולהיפתח לתובנות פנימיות. באר חיים אינה רק מרחב פיזי, אלא מזמינה את המבקרים למסע פנימי וחוויה רוחנית.

בבאר חיים קיימות בנוסף 4 קפסולות שחורות, שתפקידן להשפיע על התת מודע בנושאים כגון גמילה מהתמכרויות ומהרגלים מזיקים. עקרון העיצוב פה מתמקד ביצירת תחושת אי-נוחות, אשר מכריחה את המטופל לצאת מאזור הנוחות ולהתמודד עם הצדדים היותר אפלים שבו.

באר חיים - גלגל ההשפעות הרגשיות שנוצרו מאמונות תת הכרתיות

טבלת ערכת שמנים אתריים לשליטה ברגשות
באר חיים מעניק טיפולי שלווה, העצמה, ומהלך לשיחרור מטענים רגשיים הניתנים גם ללא עלות לאזרחים שנתקלו במראות הקשים מהמתקפה האיומה והותירו בהם טראומה, חיילים, בני הזוג והורים לחיילים . 

מרכז באר חיים מעניק טיפולים נוספים המשלבים NLP , מיינדפולנס וטכנולוגיה חדשנית רב חושית, במיגוון נושאים הנוגעים בכל מעגלי החיים כגון:  רווקות מתמשכת, קשיים בפרנסה,  מערכות יחסים , אכילה רגשית,  הפסקת עישון (באחריות לשנה),  גמילה מסוכר  ופחממות, גמילה מהתמכרויות כמו: כסיסת ציפורניים, תלישת שיער, קניות ועוד.

שלבי שיטת הטיפול :

- שיחה עם מלווה אישי -  אודות ההשפעות הרגשיות שנוצרו מאמונות תת הכרתיות מגבילות, איתורן והפיכתן לאמונות מעצימות מקדמות למטרה.

- כניסה לקפסולה – חוויה רב חושית במרחב אישי - הרפואה תומכת מאוד במדיטציה ותהליכי שלווה בשביל לייצר ריפוי בגוף ושינוי במציאות חיינו. רוב האנשים לא מצליחים להגיע למצב מדיטטיבי בעזרת נשימות ודמיון מודרך ולכן הקפסולה בפיתוח יחודי מאפשרת לכל אחד להגיע למצב מדיטטיבי.

הפיתוח הייחודי ופורץ הדרך של הקפסולה מעודד טבילה עמוקה ומודעת, המאפשרת שינויים מהירים של דפוסים נפשיים ויישור עוצמתי של תת המודע והמודע. הרמזים השמיעתיים והחזותיים המועברים במרחב מגבירים את הכניסה לתדרי אלפא או גמא בהתאם לטיפול, ובכך מעמיקים את עוצמת החוויה והשפעתה. 

במקביל, מותזים תערובות שמנים ארומתרפיים טהורים, המיועדים לשחרור מטענים רגשיים או הגברת מוטיבציה בהתאמה לעקרונות ה-NLP. בנוסף מתבטא חוש המישוש כאשר אל הקפסולה נכנסים יחפים, יושבים על ספה רחבה ורכה ודורכים על רצפה רכה או ייחודית של חול ים.

- לאחר היציאה מהקפסולה מתקיימת שיחת סיכום עם המלווה וקבלת בקבוקון עם תערובת השמנים הארומטיים שליוו את החוויה בקפסולה.

החדר הלבן - חדר טיפולים באמצעות גלי אלפא ואמצעים טכנולוגיים נוספים

החדר השחור - חדר טיפולים  באמצעות גלי גאמה ואמצעים טכנולוגיים נוספים
אילנה מימון מנדל, העומדת בראש המיזם הייחודי הזה, אם לשישה, B.A בניהול מערכות חינוך, יזמית ומנהלת פרויקטים עסקיים ולאומיים. אילנה מאסטרNLP TFT הוכשרה אצל טובי המנטורים להתפתחות אישית ובעלת ניסיון של 23 שנה בתחום האימון והטיפול. עם פרוץ הקורונה, יזמה והקימה את תנועת "לב העם" שהפיצה בארץ ובעולם הדרכה וכלים לחיבור ושינוי תודעתי הידועים בהשפעתם על שינוי המציאות. יחד עם צוות מקצועי ולבבי, המורכב ממאסטרים בתחום התפתחות הנפש, מרכז הריפוי באר חיים הוא המשך לפעילות של "לב העם" במתן מענה אנושי וטכנולוגי לשינוי מציאות חיינו ולבניית חוסן אישי ולאומי.

הטיפול ניתן חינם ללא תשלום למתמודדים עם חרדות בעקבות מלחמת חרבות ברזת ולאמהות שילדיהם חיילים וחיילות.

לפרטים נוספים והרשמה:
אתר באר חיים  https://www.beer-haim.co.il
טלפון המרכז 📞 6434*

הנחושת 10, רמת החייל תל אביב
קומה ראשונה, מהמעלית ימינה

קרדיט לצילומים: נדיה היבא - צולמו בבאר חיים שברמת החייל. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.

"תמול "שלשום" בית קפה/מסעדה, חנות ספרים ותרבות בירושלים חוגגת 30 שנה

הפעם בואו וסעו יחד איתי לטייל בירושלים, למבנה מאוד ייחודי ועתיק הממוקם בחצר ירושלמית שמאוד קל לפספס את הכניסה אליה (שימו לב לשילוט), יוצא דו...