יום שבת, 26 באוגוסט 2023

משני משיקה סלט פרמיום חדשני: ממרח לימון פיקנטי

היום נדבר על סלטים, סלטים ירוקים, סלטים לא מבושלים וסלטים מבושלים. במטבח הצפון אפריקאי הסלטים המבושלים למיניהם והטריים משמשים בעיקר כמנות פתיחה , מנות ראשונה או כמנות לאפריטיף עם קוקטייל אלכוהול טוב, בליווי  כוסית ערק או וויסקי איכותי או בירה קרה. בכל מקרה לא מתחילים ארוחה ללא 7-8 ולפעמים יותר סוגי סלטים על השולחן. 

בין סוגי הסלטים הצבעוניים והטעימים שחייבים להיות על השולחן , כאמור בפתיחת כל ארוחה: כרוב לסוגיו, כרוב אדום לסוגיו, כרובית, סלק, גזר לסוגיו, ארטישוק, מטבוחה, מקבובה, פלפלים חריפים מטוגנים, שומר, ירקות מוחמצים, חצילים פיקנטיים, דלעת, קישואים, פלחי לימון כבושים או מבושלים, מלפפונים, תפוחי-אדמה מבושלים עם הריסה, ירקות מוחמצים, והרשימה עוד ארוכה וטעימה... המעשירים כל ארוחה ולא רק בשולחן חג או שישבת. 

 ויש את סלט הלימון לסוגיו: יש פלחי לימון כבוש, יש לימון מבושל ויש... ממרח לימון פיקנטי או חריף מאוד. לדעתי האישית, הוא הסלט/הממרח היוצא דופן מכול הסלטים שיש במטבח הטוניסאי כי הוא משמש גם כסוג של תבלין המקפיץ ומעשיר טעמים בכל  כריך, בכל ארוחה ובכל סיר שמתבשל ומפיץ ריחות מעוררי תאבון בכל הבית.

אי אפשר סיר דגים ללא ממרח לימון פיקנטי!!!  צילום: נדיה היבא
סיר דגים לשישבת כשברוטב ממרח לימונים כבוש להקפצת טעמים.

אז מה עושים עם ממרח לימון?
אז מסתבר שהממרח הגאוני הזה מהמטבח הטוניסאי מקפיץ טעמים בסלטים, משמש כממרח בכריכים וגם משתלב נהדר מדגיש ומעמיק טעמים בתבשילים בבישול ארוך או בישול קצר בכלום מאמץ - מוסיפים כפית או 2 לפי הטעם שאוהבים מהממרח לימונים המושלם וזהו!!!  

אני נוהגת  להכין  ולהחזיק באופן קבוע במקרר פלחי לימונים כבושים וגם ממרח לימון פיקנטי, אין מצב שתתפסו אותי ללא הטעים הזה בבית. לפעמים אני לא מספיקה להכין חדש והולכת לקנות מוכן. הרי אי אפשר סיר דגים לשבת עם טעמים מושלמים, או סנדוויץ טוניסאי וגם פריקסה אמיתי כמו בטעמים של אמא ללא לימון כבוש או ממרח לימון פיקנטי שיקפיץ טעמים. 

ממרח הלימון של חברת "משני" נחשב במשך שנים לסוד כמוס בתעשיית המזון. אין מסעדה או דוכן המוכרים סנדוויץ' טוניסאי שלא מכירים אותו, הטעם הביתי והמיוחד שלו קנו לו קהל מעריצים נאמן. כעת לראשונה, משיקה חברת "משני" את ממרח הלימון כסלט פרמיום, שיימכר באריזת 300 גרם בחנויות הרשת וברשתות המזון.


על  סנדוויץ טוניסאי מפורק כבר שמעתם?
את כל מרכיבי הסנדוויץ הטוניסאי מכינים בקערת סלט כולל הביצה, תפוח-אדמה טונה, צלפים ועוד, וגם את ממרח הלימון שמשמש כתבלין ואוכלים בהנאה. בתאבון!! צילומים: נדיה היבא
ממרח הלימון של "משני" עשוי מלימונים טריים ועל פי מתכון בלעדי של החברה הנשמר בקפידה לאורך השנים. הממרח בטעם נפלא עשיר ונוסטלגי של לימון, מתאים לשימוש בכריכים, במיוחד בסנדוויץ' טוניסאי, ויעשיר כל תבשיל דגים, בשר ועוף וירקות. ממרח הלימון מצטרף לליין סלטי משני הכולל מבחר ענק של סלטים ביתיים באיכות פרמיום בהם חומוס משני, טחינה ירוקה, מטבוחה חריפה, פטריות חמות, סלט ביצים, זיתים מרוקאיים ועוד.

לדברי דני כדורי, מנכ"ל חברת משני, "ממרח הלימון נמצא בשימוש שלנו לאורך שנים ארוכות והוא רכיב חשוב בחלק מהמתכונים הבלעדיים של משני מבית אבא. לאור הביקוש, שהגיע בעיקר ממסעדות ודוכני סנדוויץ' תוניסאי, החלטנו לתת לו את הבמה ולהשיק אותו כסלט נפרד בליין סלטי הפרמיום שלנו, להנאת קהל הלקוחות".
ממרח לימון של סלטי משני. צילום יעל האן
הממרח שמר על צבעי הלימון הנהדרים ורואים בו חתיכות קטנטנות של פלפל חריף אדום וגם חתיכות מזעריות של קליפת לימון שיחד מושכים את העין ומעוררים תאבון, המרקם סמיך וטוב והטעם טעים ומושך שאי אפשר לפסיק לאכול.  לא היו טעמי לוואי בסלט, כמו שטועמים בסלטים מוכנים. מעולה לאוהבי החריף. אמא שלי בטוח הייתה מתענגת על ממרח הלימונים הנהדר הזה.
חברת "משני" נחשבת ליצרנית סלטי הפרמיום המובילה בישראל. החברה מפעילה 4 חנויות מפעל - בראשון לציון, רחובות, מודיעין וחולון. החברה מעסיקה עובדים מכל המגזרים ומשווקת מעל ל- 120 סוגי סלטים לרשתות השיווק, בתי מלון, חברות קייטרינג ומסעדות, וכן מייצאת לשוק היהודי באירופה.

מחיר מומלץ לצרכן: כ- 12 ₪ – 14.90 ₪ לאריזת 300 גרם.
כשר מהדרין בהשגחת בד"ץ בית יוסף.
להשיג בחנויות המפעל של משני וברשתות המזון ברחבי הארץ.

עמוד משני בפייסבוק: https://www.facebook.com/MashaniSalads
ובאינסטגרם: https://www.instagram.com/mashani_salads/


קרדיט לצילומים: יעל האן, השימוש בתמורה ללא תמורה, נדיה היבא
ערכה: נדיה היבא

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.

"קפה עוטף-נתיב העשרה" נפתח בפארק שרונה תל אביב

הסניף הראשון ברשת בתי הקפה החדשה "קפה עוטף" נפתח אתמול במתחם שרונה בתל אביב - פארק שרונה, ברחוב אליעזר קפלן 30.  "קפה עוטף -...