יום שלישי, 20 בדצמבר 2022

הכירו את החלוץ של הטיפולים האנדוסקופיים בישראל

השבוע הוזמנתי למרכז הרפואי "מדיסנטו" שבתל אביב, לפגוש  ולהכיר מקרוב את ד"ר סרגיי ווסקו שהינו רופא מומחה  בתחום אנדוסקופיה מתקדמת , ולשמע על  מהפכת הטיפולים האנדוסקופיים החדשים בישראל.

לא פעם אנו פוגשים במהלך חיינו אנשים בתחומים שונים, אשר מחוללים מהפכות כאלו ואחרות. אם בתחום הטכנולוגי, התחום הכלכלי ועד לרפואי. כזה הוא ד"ר סרגיי ווסקו, מומחה בתחום האנדוסקופיה. אם עדיין לא שמעתם את השם שלו, אז חשוב מאוד תשכירו אותו ואת פועלו.

Vosko - Endoscopy procedure צילום: באישור שימוש היחצ"צ
ד"ר סרגיי ווסקו עלה לארץ הקודש בשנת 1994 ומאז ועד היום הוא מתגורר ברחובות עם אשתו ג'ני ושתי בנותיהם המקסימות. בצבא שירת בחיל הים, שירות אשר רחוק שנות אור ממה שהעתיד צפן לו, עת נסע ללמוד רפואה בלטביה למשך שש שנים.

ווסקו מספר שמאז ומתמיד עולם הרפואה סיקרן אותו והחלום שלו היה לשמש כרופא כירורג בכיר. עם הזמן, התחום האנדוסקופי, ולרבות השינויים התכופים שבו, סיקרנו אותו והוא החליט לשנות מסלול. עד לשנת 2018, ד"ר ווסקו עבר את מבחן הרישוי הרפואי שלו, וסיים התמחויות ברפואה פנימית וברפואת גסטרו במרכז הרפואי "אסף הרופא". לפי ווסקו, נקודת המפנה בחייו, או איך שהוא אוהב לקרוא לזה ה"גיים צ'יינג'ר", חלה בשנת 2019. ווסקו ארז את הציוד והמשפחה לטובת רילוקיישן בסידני, אוסטרליה. המשפחה התגוררה ביבשת אוסטרליה המרוחקת במשך שנתיים, בהן עבר השתלמות מיוחדת תחת השרביט של הפרופסור מייקל ברוק, מומחה ומוביל דעה בתחום האנדוסקופיה העולמי.
PBH01623 הצילום באישור שימוש היחצ

PBH01722 הצילום באישור שימוש היחצ
השנתיים שד"ר ווסקו העביר בסידני השפיעו מאוד על תפיסת עולמו הרפואית והוא שם לו למטרה להביא לארצנו הקטנה את החידושים והטרנדים אם תרצו, בתחום האנדוסקופי.

לפי ווסקו, בכל מה שקשור לתחום הטיפולים האנדוסקופיים וכריתות אנדוסקופיות מתקדמות, מדינת ישראל נמצאת קצת מאחור. לכן,הוא שם לנגד עיניו מטרה להיות חלק מנבחרת של רופאים ישראלים, המשמשים כחלוצים של ממש בכל מה שקשור לקידום התחום בישראל.

אם הגעתם עד לכאן ושאלתם את עצמכם מהי בדיקה אנדוסקופית ובמה נוגע התחום האנדוסקופי בכלל, נסביר. טיפול ואבחון אנדוסקופי הוא חשוב ביותר. לצד בדיקות שגרתיות ומוכרות לציבור הרחב כמו קולונוסקופיה וגסטרוסקופיה, טיפול אנדוסקופי משמש גם לטובת גילוי פוליפים ונגעים טרום סרטניים ולמניעת התפשטותם. כאמור, ד"ר ווסקו הוא מומחה בתחום, והוא עוסק בכתיבת מאמרים בנושא ומבצע מחקרים וסקירות רבות לטובת שיפור וייעול הטיפול והבאת הנושא הזה 
לשיח הציבור בכלל והרפואי בפרט.
ד"ר סרגיי ווסקו במרפאתו שבת"א. צילום: נדיה היבא
יתרונות הטיפול אנדוסקופי הם גדולים לאין שיעור. בעזרת טכנולוגיה מתקדמת ועל סף העתידנית, מכשור אופטי מהשורה הראשונה, אשר כמעט ולא ניתן למצוא אותה בבתי החולים בארץ, שמצדם מחזיקים במכשור יחסית ישן המשמש בעיקר ל"בדיקות רגילות", ד"ר ווסקו מבצע כריתות מקומיות של נגעים ופוליפיים בקיבה ובוושט, האורכות לעתים עד כשמונה שעות אך חוסכות ומונעות ניתוח מורכב הרבה יותר. הימנעות מניתוח מורכב שכזה באזור המעיים תלויה בטיב הידע והמכשור של הרופא המטפל ולד"ר ווסקו יש את שניהם.

בעזרת הניתוחים המקומיים שמבצע הד"ר, ההחלמה מהירה יחסית ומופחתת כאב. עובדה זו מבטיחה חזרה מהירה לשגרה היומיומית, לעתים כבר ביום למחרת הניתוח, ושיפור איכות החיים ברגע – להבדיל מהחלמה של ניתוח מורכב וארוך יותר.

כאמור, ד"ר ווסקו הוא מומחה בתחומו ובין היתר ייסד את המחלקה לכריתות אנדוסקופיות מתקדמות במרכז הרפואי שמיר (בית החולים אסף הרופא). בנוסף, הוא הכשיר את הצוותים של הרצליה מדיקל סנטר ואסותא וממשיך להכשיר רופאים רבים ברחבי הארץ. ד"ר ווסקו לא מפסיק לחקור וללמוד את התחום שהוא כל כך אוהב – הוא משתתף בסמינרים רבים והסמכות ברחבי העולם בכל שנה ושנה.

עוד ראיה לחידושים שתמיד עומדים לנגד עיניו של ד"ר ווסקו אפשר לראות בינואר הקרוב.
ד"ר ווסקו מתכוון לקדם ניתוח אנדוסקופי חדשני לטיפול בצרבות וברפלוקס.
אם אתם סובלים מצרבות, יש סיכוי מאוד גבוה שאתם מחזיקים קופסה אחת לפחות של נקסיום בארון התרופות. ובכן, הטיפול ה"אסתטי הפנימי", כך קורא לזה ד"ר ווסקו, של הקיבה, יכול לעזור לכם לפתור את הבעיה ולחסוך לכם כסף ולקיחת תרופות שלא בהכרח עוזרות. במיוחד במקרים קיצוניים.

הקהל של ד"ר ווסקו מגוון מאוד. מהמטופל בן ה-16 ועד למטופל בן ה-94, כולם כולל כולם יכולים להגיע לקליניקה. הרוב המוחלט מגיע לבדיקות תקופתיות ושגרתיות יותר ובגילי 50-70.



חדרי טיפולים והתאוששות במרפאתו של ד"ר סרגיי ווסקו שבמרכז  מדיסנטו בת"א
צילומים: נדיה היבא
איפה אפשר לפגוש את ד"ר סרגיי ווסקו?
את הדוקטור תוכלו לפגוש במרכז הרפואי "מדיסנטו" אך הוא מזמין אתכם לפגישות וירטואלית באונליין, במקום שתגיעו למרפאה. אם מהות הביקור היא שגרתית וכזו שלא מצריכה טיפול ובדיקות מורכבות, לפי ד"ר ווסקו, אין באמת צורך להגיע למרפאה.

בפגישות אלו, הד"ר מספק המלצות לבדיקות דרך הזום לנוחות מירבית וחיסכון בזמן, אפילו כשאתם בשיעור הפילאטיס השבועי שלכם.

ד"ר סרגיי ווסקו – רופא מומחה, אנדוסקופיה מתקדמת
אתר: https://www.doctorvosko.co.il/
טלפון: 054-4821801

בשיתוף ד"ר סרגיי ווסקו - רופא מומחה, אנדוסקופיה מתקדמת
קרדיט צילומים:
ערכה: נדיה היבא

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.

בירה מלכה וחברת הכרם מציגות מהדורת יום העצמאות ה-76 למדינת ישראל

בשורה משמחת לאוהבי הבירה:  בירה מלכה וחברת הכרם מציגות מהדורה ייחודית ליום העצמאות ה-76 למדינת ישראל שמוקדשת השנה לנשים הגיבורות של מאורעות ...