יום שלישי, 29 בנובמבר 2022

"תבואות" משיקה קטשופ אורגני – רגיל ומופחת סוכר

בשורה משמחת למכורי הקטשופ !!!
חברת "תבואות", המתמחה במוצרי מזון אורגניים וטבעיים, משיקה שני סוגים של קטשופ אורגני –קטשופ רגיל וקטשופ מופחת סוכר (45% פחות סוכר) – נהדרים לתיבול כל מה שילדים (ומבוגרים) אוהבים. הקטשופ עשוי מעגבניות אורגניות והוא נקי מחומרי הדברה ומצבעי מאכל.

אצלנו בבית אין ארוחה או נשנוש ללא קטשופ ליד - חובה קטשופ בכל ארוחה!
השבוע הגיעו אורחים בהפתעה , ומיד התארגנתי עם כיבוד ונישנושים  וכמובן שבין המתבלים שהוגשו היה קטשופ. האורחים שלנו מאוד אהבו וגם התפעלו מהטעם של הקטשופ מופחת הסוכר כי הם סוכרתיים, אנחנו הגדולים וגם הקטנים אהבנו את זה עם הטעם הרגיל.  

קטשופ הוא מתבל שהמרכיב העיקרי בו הוא עגבניות–עם חומץ, סוכר, מלח ולעיתים גם תבלינים נוספים.

"תבואות" משיקה קטשופ אורגני – רגיל ומופחת סוכר
חובה קטשופ בכל ארוחה או נישנוש. צילום: נדיה היבא
ומעשה שהיה, כך היה!!!
מלחים, ככל הנראה אנגלים (אבל יש טוענים שהיו אלה צרפתים) התוודעו לרוטב עז הטעמים במסעותיהם בעולם, התאהבו בו והביאו אותו לאירופה. הם התקשו לבטא את שמו בהגייה המקורית, והשם "קטשופ" המוכר כל כך כיום, נובע כנראה משיבוש השם המקורי: "קיסאפ" (רוטב חצילים) או "גוואי-זאפ" בסינית, "קצ'פ" באינדונזית או אולי "קטיאפ" במלזית.כך או כך, היה זה רוטב מותסס שנוצר במהלך כבישת דגים או רוטב שעשוי מפולי סויה מותססים ומבושלים.

במערב קיימים אזכורים כתובים לקטשופ מהמאה ה-17. באותה תקופה הוא הכיל אנשובי, שאלוט, חזרת, יין לבן, חומץ ותבלינים, ולא פעם גם פטריות או שעועית. נכון, זו לא טעות, בלי עגבניות. רק בראשית המאה ה-19 החליפו העגבניות את הפטריות והדגים, פשוט משום שהיה קל לגדלן. עם הזמן התחילו להוסיף לרוטב סוכר כדי לאזן את החמצמצות שלו.

"תבואות" משיקה קטשופ אורגני – רגיל ומופחת סוכר
צילום: נדיה היבא
לפי האקדמיה לעברית, החלו להשתמש במילה "מתבל"– שהוצעה בעבר כחלופה העברית למילה קטשופ – רק בשנים האחרונות, בעקבות מאבק משפטי בין שני מותגי קטשופ. משנות ה-70 משמשת המילה "מטבל" כחלופה למילה "דיפ".

כשר פרווה באישור הרבנות הראשית לישראל ובהשגחת הבד"ץ מחזיקי הדת.
מחיר: 22.90 ש"ח לבקבוק במשקל 780 גרם.
להשיג ברשתות השיווק, בתי הטבע ובחנויות מובחרות ברחבי הארץ. פרטים: www.tvuot.co.il

תבואות - קטשופ אורגני - רגיל ומופחת סוכר  צילום - אייל גרניט
בשיתוף חברת תבואות
קרדיט צילומים: אייל גרניט, נדיה היבא
ערכה: נדיה היבא

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.

בירה מלכה וחברת הכרם מציגות מהדורת יום העצמאות ה-76 למדינת ישראל

בשורה משמחת לאוהבי הבירה:  בירה מלכה וחברת הכרם מציגות מהדורה ייחודית ליום העצמאות ה-76 למדינת ישראל שמוקדשת השנה לנשים הגיבורות של מאורעות ...