יום שני, 24 באוקטובר 2022

אימוני כושר לאחר הלידה ומה חשוב לדעת כדי לא לעלות במשקל כשיוצאים לחופשה

אימוני כושר לאחר הלידה, מה חשוב לדעת, ממה כדאי להימנע ומתי בכלל ניתן לחזור לאימון מלא?

ענבר חן, בעלת המכון לחיטוב ישבנים עם ככל הטיפים הכי חשובים שכל אישה אחרי לידה, ולא רק, חייבת לדעת אם היא רוצה לחזור למשקולות ולמסלול הריצה.

אז היום המיוחל הגיע וסוף סוף ילדת. אז מזל טוב וכל הכבוד!

WhatsApp Image 2022-09-15 at 14.42.33 (2)
קרדיט לצילום: מנרולה הפקות, באישור שימוש היח"צ
בין כל ההתרוצצויות, העייפות הבלתי נגמרת והשינויים ההורמונליים התכופים, הגעת למסקנה שזה הזמן הנכון לחזור לגוף מוצק ומחוטב ולהחזיר את האנרגיות האבודות. יכול להיות שציפית שברגע שתלדי, גופך יחזור לקדמותו בנקישת אצבע אך גילית עם הזמן שהגוף, איך נאמר, לא בדיוק משתף פעולה. חדשות טובות: עם הכוונה נכונה הגוף יחזור לקדמותו והגוף המחוטב ישאר כזה לאורך זמן.

מחקרים רבים מראים כי אימון במהלך ההיריון, מסייע לחזרה קלה ובטוחה יותר לשגרת אימונים לאחר הלידה, אך גם אם לא התאמנת לפני ובמהלך ההיריון, בניית שגרת אימוני כושר שמותאמים לך בשיתוף סטודיו מקצועי שמתמקצע באימוני נשים שלאחר לידה, יעזרו לך בהתאוששות, בבניית הגוף שלך ובסיוע לריפוי שלו ולחיזוק שלו וכמובן גם בצמצום ההיקפים ויסייעו בהפחתת משקל ההיריון שלרוב נשאר אתנו עוד זמן רב לאחר חוויית ההיריון והלידה בכלל.

WhatsApp Image 2022-09-15 at 14.42.34 (1)
קרדיט לצילום: מנרולה הפקות, באישור שימוש היח"צ
אז הנה חמשת הטיפים המנצחים של ענבר חן:

1. הזמן האופטימלי לחזרה לפעילות לאחר הלידה נע בין 5-6 שבועות. זהו הזמן בו עדיין מתרחשים שינויים הורמונליים והגוף מתאושש. טרם החזרה לאימונים מומלץ להתייעץ עם רופא.

2.חיזוק שרירי הבטן: במהלך ההיריון מתרחשת התרחבות טבעית ונורמלית של שרירי הבטן הנקראת גם התרחבות בטנית. זהו תהליך שבו שרירי הבטן מתרחבים כדי לפנות מקום לגדילת והתפתחות העובר ברחם. לאחר הלידה ההתרחבות הבטנית תצטמצם באופן טבעי אך השרירים יישארו חלשים ורפויים ויש צורך לחזקם בהדרגה בתרגילים מותאמים.

במידה וזיהית שההתרחבות הביטנית לא הצטמצמה גם לאחר תקופת ההתאוששות מומלץ לפנות לרופא להתייעצות. תוכלי לזהות התרחבות ביטנית ע"י שינוי צורת הבטן בעת ביצוע תרגילי בטן והופעה של מעין "פירמידה" בבטן.

3.חיזוק שרירי רצפת אגן: רוב הנשים שלאחר לידה, יחוו בריחת שתן בזמן צחוק, אפצ'י ובקפיצות, מביך אבל יש פתרון! ישנם תרגילים בהם נחזק את שרירי רצפת האגן ושרירי הליבה שיעזרו במניעת בריחת שתן. איך מתרגלים? פשוט מאוד: בצעו בישיבה על כיסא או בשכיבה על הגב החזקה של רצפת האגן, סגירת סוגרים - כווצו את קרקעית רצפת האגן פנימה וכלפי מעלה החזיקו מספר שניות ושחררו. יש לחזור על התרגיל מספר פעמים. אם הכיווץ לא ברור, את יכולה לעצור את מתן השתן כדי להבין באיזה שרירים מדובר. מומלץ לא לעצור את השתן באופן קבוע אלא רק למען הבנה של השריר שמתכווץ.

4. תזונה מאוזנת ובריאה -התייעצי עם תזונאית לאכילה בריאה ומאוזנת שתעזור לך להוריד את המשקל העודף ולחזור לאורח חיים בריא.

5.תאהבי את עצמך- השינויים לוקחים זמן, תקבלי את עצמך, תאהבי את עצמך ותהי סבלנית כלפי הגוף שלך. עברת דבר גדול ומדהים ולגוף לוקח זמן לחזור לעצמו.  עם התמדה וסבלנות הגוף יתחזק והתחטב ואת תרגישי על גג העולם והכי חשוב – בריאה!.

רוצים לקבל עוד טיפים שווים? מחפשית בית לאימוני כושר עם צוות מקצועי ואווירה מחשמלת? את את יותר ממוזמנת להתייעץ איתנו לגבי כל שאלה שיש לך וגם להצטרף לאימוני נשים שלנו בסטודיו PEACH המותאמים לנשים לאחר לידה ולא רק.

האימונים מתקיימים בסטודיו ברמת גן ומתבצעים ביחד עם הבייבי שלך. תוכלי לחזק את הגוף בצורה הדרגתית שנכונה לך, להתחטב ולהתאמן ביחד עם נשים נוספות שלאחר לידה.
WhatsApp Image 2022-09-15 at 14.42.32
קרדיט לצילום: מנרולה הפקות, באישור שימוש היח"צ
חופשיה מדאגות (ומהקלוריות)

יוצאת לחופשה ומפחדת לעלות במשקל? ענבר חן, בעלת המפעל לחיטוב ישבנים, עם הטיפים  שיעזרו לך להוריד את מפלס הסטרס והחרדה ולהנות מחופשת הקיץ.

כמה פעמים החלטת להתחיל לאכול נכון ומאוזן? עד שסוף סוף מצאת את המוטיבציה ועלית על דרך המלך פתאום באמצע התהליך - חופשה שתהרוס לך (או כך לפחות את חושבת) את כל מה שבנית עד עכשיו ובסופה תעלי במשקל? קודם כל תירגעי. עכשיו תקראי:

אז מה ניתן לעשות ואיך אפשר להתמודד עם ארוחות ובלתמ"ים כאשר אנו יוצאות לחופשה?

לפני הכל אני אומרת לך בביטחון מלא: הכי פשוט (תעשי פרצוף מופתע) זה לשחרר! מותר לך לאכול בחופשה, מותר לך להנות מאוכל בלי לחשב, בלי לשקול ובלי למדוד - פשוט להנות!

WhatsApp Image 2022-09-15 at 14.42.33
קרדיט צילום: מנרולה הפקות, באישור שימוש היח"צ
אוקיי, אם בכל זאת עלייה במשקל לא באה בחשבון בשום אופן, הנה כמה טיפים שיעזרו לך לשמור על הגזרה והמשקל גם בחופשה:

1. צאי לטיולים – לא בכל חופשה אנחנו נמצא את עצמנו מכתתות רגליים כמו ברחובות הבלתי נגמרים של ברצלונה. חופשת בטן גב ברודוס היא לא בדיוק שורפת הקלוריות האולטימטיבית, לכן הקדישי מינימום של 20 דקות ביום להליכה שתעזור לך לאז את הקלוריות העודפות. גם הליכה בביקיני מסביב לבריכה נחשבת.

2. חופשת בטן - גב? התחילי את היום באימון קצר במכון כושר בבית המלון ולאחר מכן המשיכי בלו"ז היומי. פתיחת בוקר שכזו תעניק לך תחושה טובה ואנרגיה לאורך כל היום!

3. שתי מים והרבה! – כשאנחנו בחופשה, שעות האכילה שלנו משתנות וכך גם כמויות וסוג האוכל אותו אנחנו רגילים לאכול ביום יום. הקפידי לשתות הרבה מים ולעזור לכל תהליכי הגוף לעבוד בצורה מיטבית.

4. אכלי במידה – ניוז פלאש: מותר לך לאכול הכל רק שיהיה במידה הנכונה! לא צריך לאכול עד שמתפוצצת הבטן וחייבות לפתוח כפתור. אפשר לטעום מהכל אך בהקשבה לגוף והכי חשוב: כשאת מרגישה את השובע פשוט הפסיקי לאכול. כשאנו אוכלות מעבר לכך, הגוף מתבלבל והרעב שלנו רק גדל, מה שמוביל לאכילה מופרזת ולצערנו גם לרגשות אשם.

WhatsApp Image 2022-09-15 at 14.42.33 (1)
קרדיט צילום: מנרולה הפקות, באישור שימוש היח"צ

נשים יקרות וגם גברים, אני מאחלת לכם חופשה נעימה, טעימה וזכרו תמיד:
מותר לכם להנות מאוכל. הוא לא פחות חשוב משחייה בבריכה או סיבוב שופינג.

הכותבת היא ענבר חן, בעלת סטודיו PEACH  לחיטוב ישבנים
כתובת: ז'בוטינסקי 28 רמת גן
אינסטגרם:
inbar_chen
אתר:  https://www.studiopeach.co.il

בשיתוף ענבר חן  בעלת סטודיו PEACH  לחיטוב ישבנים
קרדיט לצילומים:  תמונות סטילס מנרולה הפקות, ובאישור שימוש משרד יחסי ציבור
ערכה: נדיה היבא

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.

בירה מלכה וחברת הכרם מציגות מהדורת יום העצמאות ה-76 למדינת ישראל

בשורה משמחת לאוהבי הבירה:  בירה מלכה וחברת הכרם מציגות מהדורה ייחודית ליום העצמאות ה-76 למדינת ישראל שמוקדשת השנה לנשים הגיבורות של מאורעות ...