יום ראשון, 12 ביוני 2022

"אמופוריה נגד הצורות" מאת אייל נחום

הספר המקסים ובעל הערך המוסף "אמפוריה נגד הצורות", מאת איל נחום, הוא ספר המיועד לילדים ולכל המשפחה ועלילתו עוסקת בסכסוך שנתגלע בין אמורפיה, חסרת הצורה לבין המשולש, המרובע והעיגול. הצורות לעגו לאמורפיה בשל שונותה והיא אשר הרגישה מושפלת ודחויה ביקשה בהתקף זעם לנקום בצורות ולהכחידן מהעולם.

ד"ר נעים שהוא מגשר מומחה, מצליח ליישב את המחלוקת בין כל הדמויות בסיפור בעזרת מספר מסרים חינוכיים שהוא מעביר להם. ראשית, הימנעות מאמירות פוגעניות על ידי ראיית האחר, מתן ביטוי מילולי לרגשות לא נעימים, קבלה עצמית ויצירת מרחב מקבל לאחר ועוד.

"אמופוריה נגד הצורות" כריכה קדמית 
הסיפור נכתב בהשראת הורותו של נחום לשלישיית ילדים מאתגרת במיוחד בני -7 שנים, חלקם עם צרכים מיוחדים. קשיים שמאפיינים ילדים בוויסות רגשי במצבי כעס וחוסר התאמה להגדרת המקובלות החברתית הנם ממאפייניה הבולטים של אמורפיה, גיבורת הסיפור. הדרך שהדמויות עושות לקראת פיוס בניצוחו של המגשר, ד”ר נעים, הן במופע והן בספר, היא מלאת עניין, רגש והומור.

"אמורפיה נגד הצורות" היא  גם הצגה המשלבת מחול, טקסט, מוזיקה מקורית ווידיאו ארט, ומטרתה להעמיק את היכרותם של ילדים עם צורות בסיסיות דרך סיפור רגיש ומלא הומור על בקבלת השונה.

132cddba-ca30-49c1-b186-eff899c213ba
18b18d58-9a1c-484c-b2ad-69c44bb5ccc0
ספר מקסים עם מסרים חשובים לגדולים וגם לקטנים , ועם איורים מדהימים שאייר יאיר ליסאי, הספר ערוך ומנוקד על ידי גילת עירון – בהר, כך שילדים בגיל צעיר יכולים גם לקרוא את הסיפור לבד, אהבתי מאוד את הסיפור שמתאים לרוח התקופה ועל קבלת השונה והאחר , ועל סובלנות וסבלנות.

כריכה קשה
21 עמודים
אייר: יאיר ליסאי
בהוצאת תיאטרון מחול ירושלים
שנת הוצאה: 2022

לינק לרכישת הספר:  https://www.eventer.co.il/amorfiabook 

בשיתוף משרד יחסי הציבור
קרדיט צילומים: משרד יחסי ציבור-אישור שימוש ללא תשלום, אלי כץ
ערכה: נדיה היבא

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.

בירה מלכה וחברת הכרם מציגות מהדורת יום העצמאות ה-76 למדינת ישראל

בשורה משמחת לאוהבי הבירה:  בירה מלכה וחברת הכרם מציגות מהדורה ייחודית ליום העצמאות ה-76 למדינת ישראל שמוקדשת השנה לנשים הגיבורות של מאורעות ...