יום חמישי, 20 בינואר 2022

מטיילים ושרים עם אבנר פלג

באחד מימי השבוע שעבר הוזמנתי לסיור בשכונת נווה צדק ושוק הכרמל שבתל אביב - סיור ייחודי עם אבנר פלג - מטייל ושר (אספר עליו בהמשך). מסתבר שבין סימטאות ורחובות השכונה טמונים סיפורים מעניינים מהעבר של תל אביב, שחלקם עסיסיים, בית רדוף, תעלומות היסטוריות מסתוריות,  וחלקם רק ממתינים שיספרו אותם.

את הסיור התחלנו במרכז סוזאן דלל - אבנר החביב שלף את החצובה שעליו הניח את התווים, שם עליו את האקורדיון, תוך כדי חילק לנו שירונים וכולנו פצחנו בשירה להתרוממות מצב רוח. בין שיר לשיר שמענו מפי אבנר את ההיסטוריה וקורות מרכז סוזן דלל.




פלג הסביר לנו כי שניים מהמבנים של מרכז דלל הם בעצם מבנים היסטוריים ששימשו בתור בתי ספר, האחד בית ספר לבנים של חברת כל ישראל חברים (אליאנס) והשני בית ספר לבנות של תנועת חובבי ציון. שני בתי הספר נבנו על ידי יוסף אליהו שלוש, תושב שכונת נוה צדק, בברכת ועד העיר יפו ב-1908. המבנים עברו שיקום ושימור בשנת 1989בעזרת תרומת משפחת דלל מלונדון – לזכר בתם סוזן וכיום זהו משכנם של קבוצת תיאטרון נווה צדק.



פלג המשיך בהסבריו כשלפתע הופרעו דבריו על ידי בחור קצת נרגש ומוזר לבוש בצורה יוצאת דופן, שסיפר לנו ששמו צביקה שעובד בדואר בפתח תקוה ושהוא עומד להציע נישואים לאהובתו צילה.  אחרי שצחקנו והתרגשנו עם צביקה התברר לנו שהוא, בעצם, השחקן ערן לנסקי, חבר של פלג ושהוא חלק מחוויית הסיור בנווה צדק. האמת שלקח לי מספר שניות להבין שהעובר אורח הוא חלק מהפתעות הסיור.

ערן לנסקי צץ והופיע מדי פעם בהמשך הסיור בעוד מספר מקומות  בהם עצרנו בדמויות שונות. בדרכו המקורית ודרך סיפוריו המשעשעים למדנו על ההיסטוריה של נווה צדק.



ברחבה שבסוזן דלל התעכבנו ליד פסיפס של דוד טרטקובר שבו ניתן לראות את כל הדמויות החשובות והקשורות לשכונה.

משם המשכנו לטייל ולסייר ברחובות השכונה, נעמדים בפינות שונות ברחובות, כשפלג מלווה את הסבריו בשירה וניגון באקורדיון ואנחנו מצטרפים אליו.





בין רחובות השכונה, עצרנו ליד בית מפואר של משפחת שלוש, שגם שי עגנון היה גר בו לבית משפחת אבולעפייה הידועה מיפו. הנמשך עצרנו ליד ביתו המפואר של שמעון רוקח שהיה אחד ממייסדי השכונה, וצפינו בשני בתים זהים שנבנו עבור נכדיו של שלוש.

המשכנו לסייר ברחובות השכונה , נעצרים ליד מבנים נוספים, מקשיבים לסיפוריו של פלג ולא מפסיקים לשיר. דרך רחוב שבזי המפורסם הגענו לשוק הכרמל . התחנה הראשונה בשוק הייתה בבסטה של עבד המוכר יותר בתור ינעל העולם. משם המשכנו לדוכן בוריקה שהוכנסה לתוך פיתה, טעמנו את מגולגלאווח וסיימנו במיץ טבעי טעים.




אבנר פלג שר ומנגן מילדות - הוא והאקורדיון תמיד יחד. עד שנת 2018 עסק בתחומי הכלכלה. לפני שלוש שנים הגשים חלום ישן. הוא השלים את לימודי הדרכת טיולים בחו"ל ובארץ.

פלג לא סתם מדריך טיולים, אלה מדריך טיולים מזמרים!! בנחלאות ונוה צדק, באמריקה הדרומית ומרוקו. מטייל עם אקורדיון על הגב, שירונים ביד, סיפורים, מאכלי עמים, שחקנים, הפתעות....ומה לא?!




לפרטים נוספים על הסיורים  המומלצים של אבנר והאקורדיון כנסו לדף הפייסבוק:
https://www.facebook.com/avnerp64
או ליצור קשר בטלפון: 0524709770





בשיתוף אבנר פלג-מדריך טיולים
ערכה וצילמה: נדיה היבא

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.

בירה מלכה וחברת הכרם מציגות מהדורת יום העצמאות ה-76 למדינת ישראל

בשורה משמחת לאוהבי הבירה:  בירה מלכה וחברת הכרם מציגות מהדורה ייחודית ליום העצמאות ה-76 למדינת ישראל שמוקדשת השנה לנשים הגיבורות של מאורעות ...