יום שבת, 23 במאי 2020

מוזיאון נחום גוטמן לאמנות מציג תערוכה קבוצתית חדשה: מכניקת הזורמות

מוזיאון נחום גוטמן לאמנות שמח לפתוח את שעריו עם תערוכה קבוצתית חדשה – "מכניקת הזורמות", באוצרותה של מוניקה לביא ובהשתתפות שש אמניות.

החל מיום חמישי, ה-4 ביוני, בין השעות 17:00-22:00

כל אחת מן האמניות מציגה בתערוכה עשייה נשית עכשווית שאינה מתקיימת בסבך המבטים בין המינים, אלא פועלת במרחב של שחרור גופני והומור עצמי ומושפעת מהוגות פמיניסטיות רדיקליות לזמנן, שכתיבתן הוטמעה בשדות רבים.

rakefet viner omer, self portrait before starting practicing yoga, 100-70 cm ,mixed media, 2011,photographer eran brill (Custom) (Custom)
The End - Efrat Rubinstein, 2019, אקריליק פסטל ומרקרים על נייר, 85x68.5    (1)
האמניות המשתתפות בתערוכה – אפרת רובינשטיין, רקפת וינר עומר, מיכל אורגיל, מיכל בקי, ענבר הורקני ונולי עומר – מציגות ציור חצוף, ילדי, גופני, מיני ומתגסס, המתבונן בתקופת הילדות, הנעורים והבגרות של עצמן ושל דמויות מחייהן. הן מצפצפות על כללי הנימוס, מלגלגות על סמכות, סדר והרמוניה, ומדלגות בקלילות על הדיבר "אל תעשי בושות".

אפרת רובינשטיין, בוגרת מצטיינת של בצלאל העובדת לפרנסתה במועדוני חשפנות, מאתגרת את מושג ההתענגות ומערבלת לתוך ציוריה המסחררים תכנים הקשורים בתרבות פופולרית, מגדר וארוטיקה, מתוך עמדה מורכבת, פארודית ומודעת לעצמה. 

רקפת וינר עומר מדגימה בציוריה האניגמטיים כיצד הופנמה שפה נשית חדשה, וכיצד זו מועברת אל הבד תוך כדי התכה של גוף, טקסט ודימוי. 

מיכל אורגיל מציגה עולם צבעוני, עם משיחות מכחול פתוחות, מרושלות לעיתים, מטפטפות ונוזליות, ונוגעת במעבר מהילדוּת לנערוּת, תקופה בה הגוף מלא אנרגיה מתפרצת. 

מיכל בקי משרה בציוריה תחושה של חוסר יציבות דרך שימוש בחומרים וצבעים מימיים, ומפנה מבט אל הגוף הנשי, על המוצק ועל הנוזלי בו.

ענבר הורקני ונולי עומר הן אמניות אוטודידקטיות שהגיעו אל האמנות מעולם הספורט ומעולם התיאטרון. ענבר הורקני למדה משחק והייתה אלופת העולם בקראטה, ויום אחד החלה לצייר. נולי עומר היא שחקנית וסטנדאפיסטית שתמיד עסקה באמנות. ציוריה של ענבר הורקני מתמקדים בדיוקנאות של בני משפחה וחברים. הם מצוירים על דיקטים או נרשמים על נייר, באקספרסיביות נטולת מנייריזם. עבודות הרקמה של נולי עומר מספרות על אהבה, נטישה, סקס, בגידה, ויוצרת מעין תיאטרון מלא פחדים ויופי, בו היא מביימת דמויות המצויות ברגעים דרמטיים ביחסים בין המינים.

10 min later, נולי עומר, 2019, רקמה ועלים מלאכותיים, 64x56cm
The Stone Breaker - Efrat Rubinstein, 2019, אקריליק על נייר, 78x108  (Custom) (Custom) (1)
שעות פתיחת המוזיאון:
ו': 10:00 - 14:00
שבת: 10:00 - 15:00
או בתיאום מראש בטלפון: 03-5161970 / 3
מוזיאון נחום גוטמן לאמנות, שמעון רוקח 21 נווה צדק ת"א | טלפון: 03-5161970

אתר הבית של המוזיאון: http://www.gutmanmuseum.co.il
עמוד הפייסבוק של המוזיאון: https://www.facebook.com/gutmanartmuseum
עמוד האינסטגרם: https://www.instagram.com/gutman.art.museum/

יצורות, מיכל אורגיל, 2014-2019, שמן על בד, 100X100
ערכה: נדיה היבא
הצילומים באישור שימוש משרד יחסי הציבור

תוכלו לפגוש אותי גם ברשתות החברתיות:
אינסטגרם 
דף הפייסבוק : נדיה היבא
קבוצה בפייסבוק : מה נשמע? מה חדש?!

קבוצה בפייסבוק: מגזין אופנה תיירות וסגנון חיים
מגזין סלונה: אופנה עיצוב טיפוח ולייף סטייל
מגזין סלונה: מנסה טועמת מטיילת וכותבת

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.

בירה מלכה וחברת הכרם מציגות מהדורת יום העצמאות ה-76 למדינת ישראל

בשורה משמחת לאוהבי הבירה:  בירה מלכה וחברת הכרם מציגות מהדורה ייחודית ליום העצמאות ה-76 למדינת ישראל שמוקדשת השנה לנשים הגיבורות של מאורעות ...