יום חמישי, 19 בדצמבר 2019

חברת סיבוס מקיימת למסעדנים סדנה ייחודית מסוגה: PLANT BASE FOOD

השבוע נכחתי בסדנה מאוד מעניינת ומסקרנת של חברת סיבוס סודקסו. לקהל הנוכחים שהיה ברובו מסעדנים, הוסבר מדוע חשוב וכדאי לשלב מנות צמחוניות וטבעוניות בתפריט המסעדה, כיצד לצלחת מנות אלו ולתמחרן (הרבה יותר זול ממנה בשרית). באירוע נכחו: דותן מצר, סמנכ"ל לקוחות ושותפים מסחריים וקרן וייזמן,סמנכ"ל שיווק סיבוס וטל גלבוע.


מימין לשמאל: אני, אורית עינבר, הילה שגב, טל גלבוע. צילום: משרד יחסי ציבור
צילום: משרד יחסי ציבור

"סיבוס" ערכה מהלך משמעותי נוסף לקידום תחום הקיימות והמודעות הסביבתית, וקיימה סדנה בשיתוף עמותת MEATLESS MONDAY תחת הכותרת PLANET BASE FOOD.

אל הסדנה הגיעו עשרות מסעדנים מכל רחבי הארץ במטרה לקבל כלים וידע על התחום, ולהתאים את תפריט המסעדה שלהם, זאת לאור ביקוש הולך וגדל  למנות צמחוניות וטבעוניות מקרב הסועדים.


הילה שגב - מנהלת תחום עסקים וחברות ב"Meatless Monday" צילום: נדיה היבא
מהמצגת של הילה שגב. צילום: נדיה היבא

מהמצגת של הילה שגב. צילום: נדיה היבא
מהמצגת של הילה שגב. צילום: נדיה היבא

בסדנה הרצתה הילה שגב - מנהלת תחום עסקים וחברות ב"Meatless Monday". שגב הרחיבה על השפעת צריכת מזון מן החי על הסביבה ועל מגמת ההפחתה בצריכת מזון מסוג זה. המגמות העולמיות המשתנות כיום בעולם הקולינריה, ומדוע דווקא בעת הזו צוברות תאוצה.

הילה שגב הזכירה גם את "מחקר פרוייקט סין" - הפרוייקט הוא ניסיון להציל חיי אדם – על-ידי המעבר לתזונה צמחיתמחקר סין (The China Study) הוא סקר התזונה המקיף ביותר שנעשה אי-פעם באוכלוסייה אנושית, בראשות ט' קולין קמפבל. 

מדובר בתיעוד הרגלי התזונה, מאפיינים שונים של אורח-חיים, תחלואה ותמותה בקרב 6,500 אנשים ב-65 מחוזות כפריים או כפריים למחצה בסין. הנבדקים השיבו לשאלונים, עברו בדיקות דם ושתן, תפריטם נבדק במשך שלושה ימים ומזונם עבר ניתוח מעבדה. בשיטה זו נמצאו למעלה מ-8,000 התאמות סטטיסטיות משמעותיות בין משתנים של סגנון חיים, תזונה ומחלות. הסקר החל ב-1983 ותוצאותיו פורסמו ב-1990; קיימים גם סקרי המשך.


שף אבי שטייניץ. צילום: נדיה היבא

מהמצגת של שף אבי שטייניץ. צילום: נדיה היבא 

מהמצגת של אבי שטייניץ. צילום.: נדיה היבא


מהמצגת של שף אבי שטייניץ. צילום: נדיה היבא 

מהמצגת של שף אבי שטייניץ: צילום: נדיה היבא

השף אבי שטייניץ, (לשעבר השף הראשי של רשת מלונות דן), העביר הרצאה מרתקת העוסקת בעולם המסעדנות שפוגש את הצמחונות/טבעונות: מהן מגמות בתחום, כיצד לשלב מנות טבעוניות בתפריט המסעדה, להיות יצירתיים בצלחת - להקפיד על צילחות ברמה גבוהה שתגרה את הסועד תוך שמירה על food cost. ישנם מסעדות שבימי שני לא מגישות מנות בשר, אלה מנות מחומרי גלם מהצומח.

קהל הסועדים מודע כיום יותר לעולם הצמחונות והטבעונות, ודורש מנות כאלה במסעדות. השף ממליץ להכניס את המנות הצמחוניות/טבעוניות לתפריט המסעדה ולא לעשות תפריט מיוחד אחר. והסיבה לכך: כי מי שלא אוכל טבעוני/צמחוני לא יציץ אפילו בתפריט, אבל אם זה חלק מהתפריט הרגיל, יש סיכוי שגם שמי שלא אוכל טבעוני/צמחוני יזמין מנה כזאת.

לדברי השף: ניתן ואפשר להפחית את הצריכה השבועית לבשר, מפחיתים כמות למנה, ואפשר גם להפחית כמות בשר על-ידי ערבוב קיטניות. לאנשים/סועדים שנוהגים כך קוראים "מפחיתנים".

לאחר ההסברים התיאורטיים עברנו לטעימת מנות דמויי בשר של השף אבי שטייניץ: המבורגר, עראיס, קובה סלק ושווארמה שהוכנו מהמוצר המדובר Beyond meat שכובש את העולם.


עראיס מ- Beyond meat  צילום: משרד יחסי ציבור

קציצות מ- Beyond meat  צילום: משרד יחסי ציבור

קובה סלק מ- Beyond meat  צילום: נדיה היבא

קובה סלק מ- Beyond meat  צילום: נדיה היבא

המבורגר מ- Beyond meat  צילום: נדיה היבא

אני כקרניבורית מושבעת הופתעתי לטובה מהמנות דמויי בשר שהוגשו במקום - ואם אתם שואלים: כן, היה טעים לי!

גם אתם תוכלו בקרוב לרכוש את ביונד מיט ברשתות השיווק, ולהזמין במסעדות את המנות שטעמנו הערב - זה לא רק לטבעונים וצמחונים.

ולמי ששאל: חברת סיבוס סודקסו מספקת פלטפורמה טכנולוגית המאפשרת לאלפי עובדי חברות ליהנות ממבצעים והטבות במגוון עצום של רשתות ומסעדות ברחבי הארץ.
החברה מספקת שירות ללמעלה מ-2,600 חברות ו-330,000 עובדים במעל ל- 6,200 מסעדות בפריסה ארצית.

ערכה וצילמה: נדיה היבא
בכתבה גם צילומים באישור שימוש משרד יחסי הציבור

עקבו אחרי גם ב:  
באינסטגרם 
בדף הפייסבוק : נדיה היבא
בקבוצה בפייסבוק : מה נשמע? מה חדש?!
במגזין סלונה: אופנה עיצוב טיפוח ולייף סטייל
במגזין סלונה: מנסה טועמת מטיילת וכותבת

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.

"תמול "שלשום" בית קפה/מסעדה, חנות ספרים ותרבות בירושלים חוגגת 30 שנה

הפעם בואו וסעו יחד איתי לטייל בירושלים, למבנה מאוד ייחודי ועתיק הממוקם בחצר ירושלמית שמאוד קל לפספס את הכניסה אליה (שימו לב לשילוט), יוצא דו...