יום שבת, 23 בנובמבר 2019

"אהבת אמת" - מימוש פוטנציאל האהבה באמצעות מיינדפולנס

ספר חדש של שרון זלצברג, מומחית בעלת שם עולמי בתחום מדיטציית החסד ומורה למדיטציה במרכזים בודהיסטים בעולם, מוציאה לאור את הספר "אהבת אמת" המלמד על המשמעות העמוקה של לאהוב ולהיות נאהבים. הספר כולל סיפורים מעשיים ותובנות על אהבה, תקשורת ומערכות יחסים ומציע כלים מעשיים לחיות מתוך אהבה.

אתם ראויים לאהבה. אינכם צריכים לעשות דבר כדי להיות ראויים לכל האהבה שבעולם. בספר החדש "אהבת אמת", הרואה אור בהוצאת מטר, מעודדת אותנו שרון זלצברג, מומחית בתחום מדיטציית החסד, לקלף מעלינו שכבות של הרגלים שליליים ‏ומכשולים, ועוזרת לנו לחוות אהבה אותנטית המבוססת על התנסות ישירה במקום על דעות קדומות. 

בגיל תשעים וארבע, הנזיר אננדה הנערץ נדמה כבעל אנרגיה יותר מכולנו יחד, והוא למד איך להשתמש במחשב, משהו שאני עדיין נאבקתי איתו באותם ימים. כמה מהחיוניות שלו נבעה מהפגנת האהבה הבלתי פוסקת שלו כלפי גופו?

כשהתמקדנו בחלקים שונים של הגוף ברצף, הוא אמר לנו לחזור בשקט על המילים, "לו הראש שלי יהיה מאושר. לו הוא יהיה שלֵו." או "לו העיניים שלי יהיו מאושרות. לו הן יהיו שלוות." וכך לאורך כל הגוף עד לבהונות רגלינו. נסו זאת.

לאורך ‏שלושת חלקי הספר מסבירה זלצברג כיצד להיפטר מהרגלים תרבותיים ורגשיים, להעיר את כוח הריפוי הפנימי והעוצמתי שלנו ו‏להתחבר מחדש למהות האהבה – לאהוב ולהיות נאהבים.‏


אהבת אמת של שרון זלצברג. כריכה קדמית. צילום יחצ
..."ייתכן שאנחנו חושבים שאנחנו מקבלים את כמות האהבה שאנחנו ראויים לה, שהיא בעצם לא גדולה בכלל: "פשוט אין לי מזל בחיי האהבה,״ או "נכוויתי חזק מכדי לאהוב שוב.״ אנחנו עשויים להרגיש כל כך ציניים (לעתים כמסכה שמסתירה שיברון לב או בדידות), עד שאנחנו מתייחסים בביטול לאהבה, כאל אשליה עלובה".
"חלקנו מחליטים לסיים עם האהבה בחיינו מפני שהיא גוזלת מאיתנו הרבה יותר ממה שהיא מעניקה לנו. ובכל רגעי הכאב האלה שבהם אנחנו זקוקים לאהבה יותר מכול, קשיות לב נדמית לפעמים כהגנה הטובה ביותר".
"לרבים מאיתנו נאמר, שאם נאהב אנשים אחרים מספיק כדי להקריב למענם, זה לא יהיה נורא אם לא נאהב את עצמנו, ונוכל להמשיך בכך לנצח. או, שאם נאהב מספיק חבר או ילד, האהבה הזאת תוכל לרפא את כל הכאבים, ופירוש הדבר שלא יהיו יותר מכשולים כואבים או תבוסות".
"ואם בכל זאת ישנו כאב כזה, יש להניח שאנחנו לא טובים באהבה. או אולי משתמע מכך שכל מה שאנחנו צריכים בעולם הזה זאת אהבה, ושאנחנו לא צריכים להיאבק במה שלא בסדר או למחות בקול על מה שאכזרי או לא הוגן".

"אהבת אמת" הוא ספרה העשירי של שרון זלצברג. הוא מציע ערכת כלים יצירתית של תרגילי מיינדפולנס וטכניקות מדיטציה שיסייעו לכם להתחבר בכנות ‏לחוויית ההווה שלכם וליצור קשרי אהבה עמוקים יותר עם עצמכם, עם בני זוגכם, עם חבריכם, עם בני משפחתכם ועם החיים ‏עצמם.

הוצאת מטר
תרגום מאנגלית: מונהגודאר
עריכת התרגום: מרים קוץ
שנת הוצאה: נובמבר 2019
ג'אנר: רוחניות, מדריכים ועצות
מס' עמודים: 312
מחיר: 98 ₪

ערכה: נדיה היבא
הצילום באישור שימוש משרד יחסי הציבור

עקבו אחרי גם ב:  
באינסטגרם 
בדף הפייסבוק : נדיה היבא
בקבוצה בפייסבוק : מה נשמע? מה חדש?!
במגזין סלונה: אופנה עיצוב טיפוח ולייף סטייל

במגזין סלונה: מנסה טועמת מטיילת וכותבת

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.

מתיו ברונפמן חוגג את יום נישואיו

  איל ההון מתיו ברונפמן המחזיק בין היתר ברשת "איקיאה" חגג את יום נישואיו באירוע רב משתתפים בביתם של לירון הרשקוביץ בעלי חברת ריפבל...