יום שבת, 9 בפברואר 2019

חדש על מדפי הספרים: "זה לא בהכרח מיתוס" של יוסי פרי

יוסי פרי, ד"ר להנדסת מכונות עם קריירה עשירה בתע"ש, הוציא לאור ספר חדש ומפתיע:  הוא חוקר את האפשרות כי המקור לחיים כפי שאנו מכירים אותם הוא בתקופה בה חייזרים הגיעו לכדור הארץ והשאירו אחריהם סימנים לכל מה שפיתחו.

כאשר היה בן 23 שכר יוסי פרי ג'יפ עם חמישה חברים, וביחד הם נסעו לסיני. השנה היתה 1968 והנסיעה, שהיתה אמורה להיות ליום אחד, הפכה לסיפור הרפתקאות בן כמה ימים. פניה אחת לא נכונה והשישה הגיעו למקום לא מוכר, שם הם נתקעו ללא דלק. אחרי לילה במדבר יצא יוסי עם אחד החברים לדרך במטרה לקרוא לעזרה. "היינו בטוחים שזה יקח רק מספר שעות – אך במקום זאת הלכנו במדבר במשך שלושה ימים, כאשר לכל אחד מאיתנו יש בסך הכל מימייה אחת". ביום השלישי הם פגשו סיור של צה"ל שחיפש אותם, ובהתאם להסברים שלהם מסוק נשלח להציל את שאר החברים.

הסיפור הזה מהווה את הבסיס לספרו החדש של יוסי פרי, שחגג באחרונה 74 שנים – "זה לא בהכרח מיתוס". הספר החדש מתחבר לעולמו של פרי שעסק כל חייו בהנדסת מכונות: הספר מתמקד באפשרות כי החיים כפי שאנו מכירים אותם הם תולדה של חוצנים, אשר היו בעולם זה לפני אלפי שנים והשאירו אחריהם שובל של רמזים, חידות והסברים לטכנולוגיות מתקדמות שהיו להם דאז. 

כיצד זה קשור לסיני? "נתקענו על מישור גדול מול הר ג'אבל חרים. הרגשתי שם סוג של ריקנות ושקט מוחלט. החלטתי לפי תחושת הגוף שזה הר סיני, וכי אני אחקור את הנושא ואוכיח אותו". באותה שנה, שבה פרי הלך לאיבוד במדבר חשוב לציין, יצא לאור הספר "מרכבות האלים" של הסופר השווייצרי אריך פון דניקן. וון דניקן מתאר בספרו ממצאים ארכאולוגיים וארועים מוזרים שלדעתו נוצרו ע"י יצורים אינטליגנטיים, הוא קורא להם אסטרונאוטים קדמונים (א"ק), שהגיעו לכדור הארץ מעולמות רחוקים. 

ספר-חדש-זה-לא-בהכרח-מיתוס-של-יוסי-פרי

בין היתר הוא סבור שא"ק אלה נחתו עם חללית על הר סיני ונתנו למשה את 10 הדיברות. "הספר השפיע עליי עמוקות", מספר פרי, המעיד על עצמו כי התעניין בחיים בעולמות אחרים עוד מאז שהיה ילד בן 12 ברוסיה.

ההחלטה לחקור את הנושא נוצרה לראשונה בראשו של פרי בסיני, אבל היא הבשילה לכדי מעשה רק לפני מספר שנים, לאחר ביקור בסין. "ביקרתי בהר הנחשב לקדוש, עליו מספרים שהוא ירד מהשמיים והמקומיים קשרו אותו לאדמה, ולכן הוא נשאר פה". ההר המעופף ה"סינִי" הפך ל-"אבן רוזטה" של פרי. זה הדליק בראשו רעיון שבמיתולוגיה העולמית ישנם רמזים על קיום עולם עתיק המפותח מדעית וטכנולוגית, ואנחנו רק צריכים למצוא ולפענח את הרמזים האלה.

פרי, תושב רמת השרון, נשוי, אב לשתי בנות וסבא לחמישה נכדים. הוא נולד בברית המועצות ועלה ארצה מפולין בשנת 1959. הוא למד באורט טכניקום בגבעתיים וסיים מגמה להנדסת מכונות, המשיך ללמוד את התחום לאחר השירות הצבאי והתקבל לתעשייה הצבאית. משנת 1979, במשך 20 שנים, הוא עבד בתע"ש. במהלך עבודתו הוא עבד עם האלוף טל על טנק המרכבה, והיה אחראי על מו"פ מערכות מכניות. הוא יצא לפנסיה מוקדמת בשנת 2001 והמשיך לייעץ בפרויקטים ביטחוניים רבים.

יוסי חיבר את הספר "זה לא בהכרח מיתוס" במשך שלוש שנים. הספר שנכתב על פני 250 עמודים מציג את נושא המיתולוגיה מהיבטים שונים, תוך שהוא גם מסביר מה נרמז ונחשף במיתולוגיות השונות ומה עדיין אינו גלוי. "אני מפרש את הרמזים רק על סמך מה שאני יודע מקצועית ומדעית. למשל, פרומתיאוס הוא תחנת תדלוק בחלל, איריס, שליחת האלים, היא טלפון נייד, סיזיפוס וטנתלוס הם מתקן שאיבה, צב קטן הוא בעצם iRobot, צנטאורים הם טרקטורוני שטח ועוד הרבה מתקנים, מכונות, מכשירים וכלי נשק אחרים.

מבין כל הרמזים שמצא פרי במיתולוגיה היו גם כאלה שלא יכול היה לפענח, "הרגשתי, מעין "תחושת בטן", שמסתתר שם משהו שכנראה עדיין לא קיים בעולמנו המודרני". 

המטרה הנוספת, ואולי החשובה ביותר, בפרסום ספר זה היא לגרום לכך שאנשים יותר חכמים ומקצועיים יצטרפו לתחום הזה של פיענוח המיתולוגיה ויגלו ממצאים מעניינים לא פחות ונוספים לאלה שמצא פרי. אם מומחים אלה יפענחו מידע חדש שלא ידוע לנו כיום, כמו למשל מקורות אנרגיה חדשים, מתכות חזקות וקלות יותר מאלה הידועות לנו כיום או טיפולים רפואיים מתקדמים שלא קיימים כיום, תהיה זו הוכחה ניצחת לקיום אינטליגנציה מפותחת ביותר של א"ק בעברנו הרחוק.

זהו ספר מהספרייה של מדיה 10 – הוצאת ספרים לאנשים פרטיים, הרואה את עצמה כמקום להגשמת חלומות ספרותיים של כותבי פרוזה, סיפורת מקורית, שירה, ספרי ילדים ועוד.

ניתן לרכוש את הספר ברשתות צומת וסטימצקי או ישירות מאתר החברה http://www.media-10.co.il/
מחיר 79 שח
252 עמודים
עיצוב גרפי ועטיפה: דפנה דגן

ערכה: נדיה היבא
צילום העטיפה באישור שימוש היחצ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.

כשטכנולוגיה פוגשת קולינריה: סדרת מחבתות SMART של סולתם

חג פסח ממש כבר כאן מעבר לפינה, ואני , כמו בכל שנה גם השנה, כבר חושבת ומתכננת במה ניתן להתחדש, ומה אפשר לתת מתנה לקרובים לנו שישמח אותם (וגם ...