יום שבת, 14 ביולי 2018

רשת BBB משיקה קוקטייל ספיישל לרגל יום הטקילה הבינלאומי: בלאדי B – קוקטייל מקפיץ במיוחד

רשת BBB משיקה לרגל יום הטקילה הבינלאומי, שחל ב-24.7, קוקטייל חדש: בלאדי B - מקפיץ במיוחד, אשר יוגש בכל סניפי הרשת, עד סוף חודש יולי.

קוקטייל בלאדי B מורכב מאספולון רפסודו, אפרול, תות וקישוט עלי בזיליקום.
מחיר בלאדי B – 33 ₪.

טקילה הוא המשקה הלאומי של מקסיקו ואחד מענפי היצוא הגדולים והחשובים במדינה זו. מקור שמו של המשקה בראשית המאה ה-16 בעיירה טקילה, הנמצאת בפריפריה של העיר הגדולה גוודלחרה. ממשלת מקסיקו חוקקה חוקים נוקשים המגדירים איזה משקה רשאי לשאת שם זה, בדומה לשמפניה או לגבינת הקממבר.

בלאדי B - יום הטקילה העולמי ב-BBB צילום גליה אבירם. 

לפי תקנות ממשלתיות, כדי להיקרא טקילה, חייב המשקה להכיל לפחות 51 אחוז מיצים מותססים שמקורם מצמח האגבה הכחולה. 49 האחוזים הנותרים יתקבלו ממגוון סוכרים המתווספים בתהליך התסיסה, לרוב מקני סוכר או מולסה.

אפשר לייצר טקילה בחמישה אזורים בלבד במקסיקו. משקה שנוצר באזורים שאינם מורשים יקרא מסקל. כל בקבוק טקילה ממוספר ואפשר לדעת איזה מפעל ייצר את הטקילה שבאותו בקבוק. ריכוז האלכוהול במשקה צריך להיות 49-35 אחוז.

צמח האגבבה ממנו מיוצר משקה טקילה, נחשב לצמח המייצר אנרגיות מיוחדות.

בשנת 1758 נתן מלך ספרד אדמות לדון חוסה אנטוניו קווארבו באזור טקילה. קווארבו גידל את צמחי האגבבה ופתח במקום מזקקה שהפיקה אלכוהול מצמחים תרבותיים. מותג הטקילה קווארבו הינו אחד המותגים הנחשבים ביותר גם כיום של משקה הטקילה.

מכירות הטקילה בעולם גברו בשנות ה-50 כשקוקטייל המרגריטה, המבוסס על טקילה, החל להתפרסם. כך גם החלו לשתות טקילה עם לימון ומלח – המלח נועד להקטין את צריבתה של הטקילה על ידי הפרשת רוק והלימון משפר את הטעם.

כיום נחשב משקה הטקילה לאחד המשקאות האלכוהוליים הפופולריים בעולם.

טיפ לשתיית טקילה בבית: הדרך הטובה ביותר והפופולארית ביותר לשתיית הטקילה היא עם מלח ולימון. את המלח בוזקים על גב כף היד, מלקקים, שותים את שוט הטקילה בלגימה אחת ומוצצים או אוכלים את פלח הלימון – שילוב טעמים מנצח.

ערכה: נדיה היבא
צילום באישור שימוש היחצ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.

מתכון לעוגת מצות עם ממרח טחינה שוקולד וסילאן

חג הפסח ממש כבר כאן, ותמיד בחג מחפשים משהו מתוק וטעים לאכול, שיהייה כשר לפסח וגם קל ומהיר להכנה. חברת "אחוה", מגישה לרגל חג הפסח ...