יום שני, 16 בדצמבר 2019

חג חנוכה בגן הבוטני בירושלים

בשבוע הבא נחגוג את חג החנוכה - חג האורות, הסופגניות והסביבונים, חג של יחד ומשפחתיות. חלקנו נהייה בחופשה, וחלקנו נעבוד חצאי ימים. זה בדיוק הזמן, לקום מהספה הנוחה ולצאת עם המשפחה והילדים לטיולים, סיורים ופעילויות מחוץ לבית.

לאחרונה ביקרתי במקום יוצא דופן, מרגש ומעניין במיוחד - בחממה הטרופית ובגן הבוטני בירושלים. רוצה להמליץ גם לכם לבקר במקום עם הילדים. בחג החנוכה יערכו בגן הקסום פעילויות שונות - סדנא להכנת עששיות, סיור עששיות בחממה הטרופית , חידונים ומשימות בעקבות השמש והאור.


הפעילויות יערכו בימים שני עד חמישי 23-26.12 ובראשון 29.12, 
 בין השעות 16:00-19:00 
בגן הבוטני בגבעת רם ירושלים

סיור לכל המשפחה בחממה הטרופית. צילום תום עמית
לכבוד חג החנוכה,הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם בירושלים, מזמין את כל המשפחה להצטרף למסע מיוחד בשעות בין הערביים. מסע בעקבות אור וטבע, באווירה הקסומה הקיימת בחממה הטרופית. המסע בעקבות האור יתחיל במרכז המבקרים (מקום סגור) עם סדנת לימוד הכנת עששיות, לאחר מכן ימשיכו המבקרים לסיור עששיות מרתק בשטח הגן ובחממה הטרופית שנפתחה לאחרונה לקהל הרחב לאחר שנה וחצי של עבודות בעלות של 7 מיליון ₪.

"באנו חושך לגרש!"
הפעילות תתחיל בשעה 16:00בתוך מרכז המבקרים החדש, בו תתקיים סדנא להכנת עששיות מחומרים ידידותיים לסביבה.

בשעה 17:00 יתחיל סיור עששיות ייחודי הבנוי משני חלקים (משך הסיור בין שעה וחצי לשעתיים); חלקו הראשון יתחיל בשטח הפתוח של הגן, וחלקו השני בחממה הטרופית שם קיימת פינת קפה לרווחת המבקרים, מושלם להתחממות בחורף הירושלמי. לאורך הסיור יצטרפו שדונים ופיות שילמדו את המבקרים בעזרת חידונים ומשימות לאן נעלמים השמש והאור בחורף.


החממה הטרופית בגן הבוטני. צילום צביה אדלר
מבואת החממה הבוטנית. צילום צביה אדלר (1)
סיור בחממה מכניס את מבקרי הגן לתוך פנינת יופי טבעית בה ניתן לגעת, להריח ולפעמים אפילו לטעום את הצמחים ופירותיהם. בחממה הטרופית כ-300 מיני צמחים שונים ומיוחדים בעלי צורות, צבעים ושימושים שונים ביניהם צמחים בסכנת הכחדה, עצי בננה מרהיבים, שיחי קפה, סחלבים וקקטוסים. 

החממה מחולקת לשני אזורים: הראשון הגדול הוא אזור טרופי, בעוד החלק השני הוא אזור המדבר; שניהם מאופיינים בצמחייה עשירה המותאמת לאקלים לפי אזורים גיאוגרפיים בעלות סביבות אקולוגיות המציגות מנעד גדול של בתי גידול.

עלות:35 ₪ ילד/מבוגר. ילד ירושלמי: חצי מחיר בהצגת ת.ז. מנויים: חצי מחיר. 
תוספת סדנא: 15 ₪.
ימים ושעות: שני עד חמישי וראשון בין השעות 16:00-19:00


חממה הטרופית - גזע בו גדל 20 צמחים שונים. צילום צביה אדלר
לפרטים נוספים: 
הגן הבוטני האוניברסיטאי טל. 02-6794012 ובאתר https://www.botanic.co.il/
*ניתן לוותר על הסדנא ולהגיע ישרות לסיור, תוך השאלת עששית מצוות הגן
**הפעילות הינה בהרשמה מראש ותתקיים בהתאם למזג האוויר. 
יש להתעדכן באתר ובעמוד הפייסבוק של הגן.


פריחה מרהיבה בחממה הטרופית. צילום צביה אדלר
הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם הוא פנינה של טבע בלב ירושלים. הגן פועל כמרכז חינוכי ומחקרי ומכיל אוסף מגוון של צמחים מכל העולם בתצוגה גיאוגרפית. הגן הנו מוקד לבילוי, לתיירות ולאירועי תרבות כמו גם מרכז לחינוך, הדרכה ומחקר. זהו הגן הבוטני הגדול בישראל, שטחו משתרע על פני 120 דונם, ובו אוסף הצמחים החיים הגדול ביותר בישראל ובמזרח התיכון. 

בגן גדלים יותר מ-6,000 מינים וזנים של צמחים שונים מהעולם, המוצגים בשש חלקות גיאוגרפיות (אפריקה הדרומית, אירופה, אמריקה הצפונית, אוסטרליה, דרום-מערב ומרכז אסיה והים התיכון). חלקות הגן מדמות את נופי הצומח של כל אזור ומציגות נופים מרהיבים לאורך כל השנה.

להתראות בגן הבוטני בירושלים, וחג חנוכה שמח לכל המשפחות!


צמחי המדבר בחממה. צילום צביה אדלר
שלכת בגן הבוטני. צילום צביה אדלר
ערכה : נדיה היבא
בכתבה צילומים באישור שימוש משרד יחסי הציבור

עקבו אחרי גם ב:  
באינסטגרם 
בדף הפייסבוק : נדיה היבא
בקבוצה בפייסבוק : מה נשמע? מה חדש?!
במגזין סלונה: אופנה עיצוב טיפוח ולייף סטייל
במגזין סלונה: מנסה טועמת מטיילת וכותבת

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.

"תמול "שלשום" בית קפה/מסעדה, חנות ספרים ותרבות בירושלים חוגגת 30 שנה

הפעם בואו וסעו יחד איתי לטייל בירושלים, למבנה מאוד ייחודי ועתיק הממוקם בחצר ירושלמית שמאוד קל לפספס את הכניסה אליה (שימו לב לשילוט), יוצא דו...