יום שבת, 8 בדצמבר 2018

כיצד נראה הבית שעוצב על ידי המעצבת קרן לסר?

חשיפה בילעדית!!! כיצד נראה הבית שעוצב על ידי המעצבת קרן לסר?
הבית תוכנן עבור זוג שארבעת ילדיו בגרו וכבר לא גרים בבית. חלקם כבר הקימו משפחות כך שיש כבר יותר מכמה נכדים ועוד היד נטויה.

גודל הבית - 170 מ"ר בנוי , 100 מ"ר מרפסות (3 מרפסות)
מיקום גיאוגרפי: תל אביב

עיצוב בית על ידי המעצבת קרן לסר - שימוש בחומרי אלוני - צילום אלעד גונן 
עיצוב בית על ידי המעצבת קרן לסר - שימוש בחומרי אלוני - צילום אלעד גונן 

סגנון: סולידי, מראה נקי של גוונים בהירים, עיצוב נקי בקווים ישרים ומינימליסטיים עם תוספות קטנות של "נשמה" כמו התמונות, התאורה והסולם.

הדרישה המרכזית בפרויקט: הפנטהאוז ממוקם בלב תל אביב, במקום שמאפשר גישה נוחה למרכזי התרבות, לים ולילדים שגרים קרוב יחסית עם משפחותיהם. הדיירים ביקשו בית עם חללים נוחים ומרווחים שיאפשרו לארח את המשפחה המורחבת בסגנון בהיר ונקי.

עיצוב בית על ידי המעצבת קרן לסר - שימוש בחומרי אלוני - צילום אלעד גונן
עיצוב בית על ידי המעצבת קרן לסר - שימוש בחומרי אלוני - צילום אלעד גונן 
עיצוב בית על ידי המעצבת קרן לסר - שימוש בחומרי אלוני - צילום אלעד גונן
לדברי קרן לסר: " הכי מורכב בפרוייקט היה התיאום בין המערכות השונות ואחד הדברים המרגשים היה תליית שני גופי התאורה מעל שולחן האוכל. היה צורך למקם כל אחת מ-12 הנורות על התקרה. עשיתי שרטוט ממוחשב, הגעתי ועליתי על סולם למקם ולכוון באופן אישי את הגובה של כל נורה, כך שייראה מקרי ורנדומלי.

אחד הדברים המיוחדים בפרוייקט זה הסולם במסדרון. מדובר בסולם עשוי פליז מושחר על מסילה שעשויה מאותו החומר שתוכנן עבור הספרייה שבמסדרון. מכיוון שמדובר בספריה גבוהה במיוחד הסולם משמש כאלמנט עיצובי ופונקציונלי כאחד. ניתן לעלות עליו בנוחות וללא קושי. בנוסף תכננתי אותו כך שהזווית בה הוא עומד לא תחסום את המסדרון ותאפשר מעבר חופשי."

עיצוב בית על ידי המעצבת קרן לסר - שימוש בחומרי אלוני - צילום אלעד גונן
עיצוב בית על ידי המעצבת קרן לסר - שימוש בחומרי אלוני - צילום אלעד גונן
פלטת החומרים: הושם דגש על חומרים פרקטיים שיופיים יאריך ימים ללא צורך בתחזוקה רבה. הנוחות במקרה הזה חשובה לא פחות מהיופי (כי עם הזמן מה שלא נוח גם מאבד מיופיו) כך נבחרו אריחי גרניט פורצלן גדולים לכל החללים, אריחים מלבניים בהירים לקירות חדרי הרחצה, דלתות פנים אקוסטיות ממתכת ומשטחים סינתטיים (אבן קיסר) במטבח ובחדרי הרחצה. המטבח בגוון חאקי בהיר, עם ידיות אינטגרליות לשמירת המראה הנקי.

מעל למשטח העבודה זכוכית מודפסת שמשלימה את המראה הנקי והמוקפד וגם קלה לניקוי ושומרת על המראה שלה לאורך שנים. בתכנון ובחירת הריהוט הושם דגש על ריבוי גוונים סולידיים שיוצר מראה עשיר ומעניין בלי לקלקל את ההרמוניה. הנגרות תוכננה לפרטי פרטים, כך שמראש היה ידוע מה תכיל כל מגירה. מרבית הנגרות צבועה בגווני הפלטה ההרמונית של הבית, עם נגיעות על אלון ואלמנטים ממתכת בשחור ופליז.

עיצוב בית על ידי המעצבת קרן לסר - שימוש בחומרי אלוני - צילום אלעד גונן
עיצוב בית על ידי המעצבת קרן לסר - שימוש בחומרי אלוני - צילום אלעד גונן
פלטת הצבעים: הרמוניה של גוונים רבים שנעים בין גווני הבז, ועד לחאקי ירקרק בהיר. אליהם הוספנו נגיעות של שחור ופליז, נגיעות צבע נועזות נוספות באות לידי ביטוי ממש בקטן, בכריות או בדוגמת השטיח (אחד הפריטים הבודדים שהובאו מהבית הקודם והיה כל כך יפה שהיה חבל לוותר עליו).

לדברי קרן לסר: " 18 שנים אני מעצבת בתים לאנשים. לפני כ-16 שנים עיצבתי דירה בתל אביב למשפחה מקסימה. היה תענוג לעבוד אתם. אחריהם הגיעה כל המשפחה המורחבת ובמהלך השנים הבאות מצאתי את עצמי מעצבת עוד כשבעה בתים לבני המשפחה השונים.

אני מתרגשת המון וכל הזמן, וזה אחד החלקים הכי מהנים בעבודה. מרגש אותי להתחיל תהליך, להכיר אנשים לעומק ולתרגם את מה שאני רואה לבית הכי נכון עבורם. בהמשך אני מתרגשת מכל "פיצוח" (תהליך שמוביל לידיעה וודאית לגבי נכונות של פרט מסוים) זה קורה המון בפרויקט, בפרטים גדולים וקטנים: מהסידור הנכון ביותר למטבח, דרך הגוון המדויק לארון ועד לחיבור קטן ומושלם בין כיור למשטח. 

פרט נגרות שעושה את כל ההבדל, שני גווני צבע שלא נראה שיעבדו אבל פתאום הם מושלמים יחד, גוף תאורה שמספק את הטאץ' האחרון, גם ידית של מגירה יכולה לרגש אותי.
לפעמים מגיע איזה רעיון מבריק דווקא בלילה, שניה לפני שאני נרדמת, ואז אני חייבת לכתוב אותו וקצת קשה לי להתאפק עד הבוקר ואני מתמלאת בשמחה על שזו העבודה שלי.

עוד שלב מרגש זה לקראת הסוף, כשהריהוט מתחיל להגיע, כשמתקינים את גופי התאורה והבית מתחיל "להראות" את עצמו.
והכי מרגש – טלפונים מלקוחות שמעריכים את העבודה ונהנים מהתוצאות. הכי אוהבת לקבל טלפונים שמספרים לי כמה כיף ונוח להם בבית. זה שווה את הכל."

עיצוב בית על ידי המעצבת קרן לסר - שימוש בחומרי אלוני - צילום אלעד גונן
עיצוב בית על ידי המעצבת קרן לסר - שימוש בחומרי אלוני - צילום אלעד גונן
לדבריה: "לגבי שימוש בחומר - אני מאוד אוהבת בטון, בגלל שיש לו פנים שונות ומגוונות. יכול להיות חלק ומבריק, על גבול הפלסטיק, יכול להיראות נקי, מינימליסטי ומעודן ויכול להיות גם גס וגולמי. יש לו מגוון עצום של יישומים: מקונסטרוקציה בסיסית דרך ריצוף, חיפויי קירות ומשטחי עבודה, ועד כלי קיבול, תאורה, ריהוט ועוד המון אפשרויות. הוא מגוון מאוד גם מבחינת הצבעוניות כך שאני מוצאת שזה חומר שלגמרי מצית את הדימיון.

אני מוצאת השראה בכל מקום. תערוכות מקצועיות ותערוכות אמנות, סרטים (תמיד מסתכלת על עיצוב הסט, גם בסצנות רצח), טיולים בעיר ובטבע, כתבות וימי עיון מקצועיים ובעצם בכל דבר שאני עושה. המון פעמים יוצא שאני "מעכלת" את מה שראיתי תוך כדי ריצה ואז מגיעים המון רעיונות."

שימוש בחומרי אלוני בבית:
ריצוף: בכל הבית (גרניט פורצלן.
חדרי רחצה: חיפויי קירות.
פנלים פולימריים.
כלים סניטריים: אסלות, כיורים, ברזים, אמבטיה, כיור וברז מטבח.

ערכה: נדיה היבא
הצילומים באישור שימוש היחצ

עקבו אחרי גם באינסטגרם 
בדף הפייסבוק : נדיה היבא
ובקבוצה : מה נשמע? מה חדש?!  
 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.

"תמול "שלשום" בית קפה/מסעדה, חנות ספרים ותרבות בירושלים חוגגת 30 שנה

הפעם בואו וסעו יחד איתי לטייל בירושלים, למבנה מאוד ייחודי ועתיק הממוקם בחצר ירושלמית שמאוד קל לפספס את הכניסה אליה (שימו לב לשילוט), יוצא דו...