יום שלישי, 4 ביוני 2024

חברת קליל מציגה מדריך לבחירה נכונה של מערכות חלונות ודלתות

חברת "קליל" מכרמיאל הינה החברה הגדולה בישראל בתחום ייצור ושיווק מערכות חלונות דלתות ואלומיניום מציגה מדריך לבחירה נכונה של מערכות דלתות וחלונות לבית כדי ליצור שיפור מהותי באווירה, ובאיכות החיים בבית מבחינת טמפרטורה, רעש, ונוחות תנועת המפתחים . מכיוון שכך, וגם בשל עלויותיו מורכבותו של פרוייקט התקנת מערכות חלון בכל תהליך בנייה ושיפוץ, ישנה חשיבות מכרעת להכיר את סוגי החלונות ושימושיהם השונים לבחירה נכונה.

חשוב לדעת שבמהלך השנים התפתחו מערכות החלון הן עיצובית והן בהיבטים טכניים וקיימות כיום מערכות מתקדמות מבחינה פונקציונלית – עם אביזרים להנעה קלה ונוחה, בטיחות והפעלה ונעילת הבית ואיטום ובידוד מתקדמים. מערכות החלון של שנת 2024 הן הרבה יותר מ"מסגרת שמחזיקה זכוכית".

2021_KLIL_2_1600_001_square צילום יח"צ חב' קליל
ניתן לחלק את סוגי החלונות על פי סוג החומר ממנו עשויה מערכת החלונות. 
בישראל ניתן למצוא מערכות ברזל (בעיקר בסגנון בלגי), או עץ, אך החומר הנפוץ ביותר הינו אלומיניום וזאת בשל תפעול קל ופשוט, עמידות לאורך שנים ועלויות נגישות.

לעיתים מסווגים ומתייחסים לסוגי חלונות גם על פי סגנון עיצובי. הסגנונות הנפוצים בישראל הינם בלגי, מערכות "בייסיק" עם פרופילים בקווים ישרים, ללא גימורים ייחודיים, אך בשנים האחרונות ישנה התפתחות עיצובית משמעותית בכיוונים מינימליסטיים ומודרניים – עכשוויים.

אולם, דרך קלה להבין את סוגי החלונות באופן הנכון ביותר, היא להתבונן על הפונקציונליות שלהם והתאמתם לחללים השונים בבית, או בסביבת העבודה.

חלונות הזזה
חלונות הזזה נעים על מסילה ולא תופסים שטח נוסף בפתיחה ובסגירה ולכן הם מהווים פתרון אידיאלי במפתחים בהם יש צורך בפתיחה רחבה במיוחד או כאשר יש מגבלת מקום בתוך החלל. חלונות ודלתות הזזה מתאימים במיוחד לסלון, ומאפשרים יציאה וכניסה באופן נוח, כניסת אור ואוויר. הם יכולים לשדרג את המראה הכללי וליצור רושם רב היות והם יכולים להתאים למפתחים רחבים וגבוהים במיוחד.

2021_KLIL_2_5600_WINDOW_MULLIONS_square צילום: יח"צ חברת קליל
חלונות ציר
חלונות ציר נפתחים כלפי חוץ או פנים באמצעות ציר בצד. הם מאפשרים אוורור מקסימלי ומצטיינים ביכולת איטום גבוהה לרעש ולפגעי מזג אוויר. באופן כללי חלון ציר מתאים למפתחים קטנים יותר בגודל (גובה / רוחב). יש להביא בחשבון ששטח פתיחת החלון מחייב מרחב פנוי מרהיטים וחפצים. חלונות ציר מתאימים לחדרים בהם נדרש מפתח מלא של החלון, לצרכי אוורור, אור, או נוף. אידיאלי לחדרי שינה או חדרי עבודה

חלונות קיפ ודריי קיפ
חלונות קיפ נפתחים כלפי פנים בחלקם העליון, מה שמאפשר אוורור באופן מבוקר. הם אידיאליים לחדרי אמבטיה ושירותים, בהם חשוב לשמור על פרטיות ולמנוע כניסת מים.

דריי קיפ מנגנון פתיחת חלון דריי קיפ הוא בעצם שילוב של חלון בעל מנגנון ציר לפתיחת כנפי החלון ציר הן מהצד והן בהטיית כנף החלון מצידו העליון כלפי פנימה בעזרת מנגנון ייחודי.

הצללה
לבחירת סוג הצללה יש חשיבות רבה בהשפעה על איכות החיים בבית. תריסי גלילה מאפשרים שליטה מלאה בכמות האור והאוויר הנכנסים, וצלונים מספקים מראה מודרני ויכולת לכוון את זווית הצללה. התאמת הצללה נכונה תסייע בשמירה על פרטיות ואקלים נוח בבית.
הצללה, ובפרט תריסים מוסיפים גם רובד ביטחון.

2022_2600_WHITE_007 צילום: יח"צ חברת קליל
סוגי זכוכית ופתרונות זיגוג
תחום הזכוכית נחלק לשני סוגי פתרונות מרכזיים - זכוכית בידודית וזכוכית טריפלקס, בנוסף, הזכוכית עצמה נבדלת ברמות שקיפות שונות, לפתרונות הזכוכית ניתן להוסיף מסננים להורדת הקרינה LOW E ורמת האור לחללים מוארים במיוחד ואף ניתן לשלב בין הפתרונות השונים על מנת להגיע לפתרון אידאלי לחלל הספציפי שלכם. לכל אחת יתרונות תפקודיים שונים כמו שקיפות, סינון קרינה, בידוד תרמי ובידוד אקוסטי.

בעבר היה נהוג להשתמש בעיקר בזכוכית "מונוליטית"- זיגוג עם שכבת לוח זכוכית בודד שאותו היה ניתן להזמין בעובי משתנה. החיסרון המרכזי בזכוכית זו, הוא שהיא לא מסוגלת לספק בידוד אקוסטי או תרמי יעילים.

עם התפתחותi הטכנית של מערכות החלון בעשורים האחרונים, נהוג היום לשלב זכוכית טריפלקס - שלוש שכבות זכוכית עם שכבת PVB ביניהן, המספקת בידוד אקוסטי טוב ובטיחות גבוהה. זכוכית טריפלקס דורשת מערכות אלומיניום מתקדמות לתמיכה בעובי ובמשקל הזכוכית.

בחירת פתרון הזיגוג המתאים יכולה לשפר משמעותית את האווירה בבית ולחסוך כסף ואנרגיה.

5600 pina.157 צילום: יח"צ חברת קליל
לסיכום, בחירת חלונות מתאימים לכל חדר בבית יכולה לשפר את איכות החיים, את הנוחות והאסתטיקה של המגורים. בבחירת חלונות חשוב להתחשב בצרכים הפונקציונליים והעיצוביים של כל חדר ולבחור בחלונות המתאימים ביותר לאותם צרכים.

היות וחלון איננו "מוצר מדף", נדרשת התאמה מקצועית מלאה לצרכים, העדפות העיצוב והתקציב של כל פרוייקט בנייה או שיפוץ. כדאי להתייעץ עם מומחים בתחום על מנת לוודא שבתחום חשוב זה המשפיע על איכות החיים בבית, בחרתם את המתאים ביותר.

קרדיט לצילומים:  יח"צ חברת קליל - התמונות מאושרות לשימוש ללא תמורה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.

"אנדרטה בתנועה" מופע ייחודי של היוצרת והמטפלת רוני ברנדשטטר

כולנו עדין תחת ההשפעה של אירועי אוקטובר הקשים הבלתי נשכחים שהיינו עדים להם. יש כאלו שהרגישו צורך להנציח את האירועים הקשים וכתבו שירים ולחנים...