יום חמישי, 20 ביוני 2024

"אנדרטה בתנועה" מופע ייחודי של היוצרת והמטפלת רוני ברנדשטטר

כולנו עדין תחת ההשפעה של אירועי אוקטובר הקשים הבלתי נשכחים שהיינו עדים להם. יש כאלו שהרגישו צורך להנציח את האירועים הקשים וכתבו שירים ולחנים, כאלה שיצרו פסלים, תערוכות וגם ציורים, צילומים ותוכניות טלויזיה שונות ועוד.

"אנדרטה בתנועה" של היוצרת והמטפלת רוני ברנדשטטר יחד עם השותפה והמפיקה מיכאל מיליס, נוצר בעקבות אירועי אוקטובר מתוך צורך לחזור למקום הכי בסיסי - לגוף.

כפי שנאמר בפילוסופיה האקזסטינציאליסטית אנחנו "היות-גוף" כל הלמידה הראשונית נעשית דרך הגוף ודרך החושים.

היוצרת רוני שעבדה ויצרה בהולנד וגרמניה ביקשה ל"פסל" את השבר בעקבות האירועים ולבנות ממנו כוחות ואפשרויות לחיים. השותפה והמפיקה מיכאל שהיא יזמת חברתית מעל 10 שנים וחייה הם חיבור ויצירה של שיתופי פעולה אנושיים עם אימפקט חברתי.

אנדרטה בתנועה צילום מתוך המופע צלם אורן אלון
רוני ברנדשטטר: "האימה של המאורעות באוקטובר יצרה אצלי תחושה עמומה של קיפאון הבנתי שאני מרגישה מעט מאוד מעצמת גודל האירוע והזוועות. מבחינתי הדרך לנחם ולהתנחם, היא להתחבר ולמצוא דרך לתת משהו בעל ערך לעצמי ולקהילה שאני חלק ממנה."

מיכאל מיליס: "בהמשך למיזמים שהוצאתי בעקבות המלחמה שתמכו בלוחמים ומפונים בארץ, השתתפתי בשיעורי תנועה עם רוני ושם נוצר החיבור בינינו. התגייסנו לטובת יצירת הפרויקט הזה. פרויקט "אנדרטה בתנועה" הוא חלק מהמיזמים האחרים שלי והפעם בפן האומנותי, טיפולי וריגשי. אחרי שנחשפתי לסיפורים הקשים של המפונים מהעוטף וניצולי הנובה התגבר בי הרצון לגייס משאבים מקהילות ומעגלי תמיכה נוספים ולתת מענה אומנותי טיפולי שהפך להיות צורך גם אצל המתנדבים שלי."

אנדרטה בתנועה צילום אורן אלון
רוני מספרת: "היצירה המלאה של המופע הייתה המשך טבעי של הרעיונות מהיצירה של הוידאו, רציתי שאנשים יחוו חוויה מלאה ולא רק יצפו מרחוק בסרט ובדימויים שנוצרו, חיפשתי ליצור התרחשות שבו הקהל חווה קשר וקירבה לגוף על חולשותיו, פגיעותו וכוחותיו."

דודי פלג, ראש אגף תוכן ופיתוח עסקי, ממוזיאון תל אביב לאומנויות פתח את כל הדלתות והחלונות והציע להציג את הפרויקט בערב בכורה לקהל הרחב.

הפרויקט נולד משיעורי תנועה שעשתה רוני לקהילה בתקופת האזעקות התכופות באיזור המרכז על מנת לאפשר למשתתפים "להפשיר" את הגוף מהקיפאון שהטראומה הפעילה.

עם מעט כוחות בגוף נשאלה השאלה כיצד אנחנו אוספים את עצמנו מנקודת שבירה שאנו נמצאים בה . 
האזעקות לא הגיעו לחלל של הסטודיו שנמצא מתחת לאדמה ובכך המרחב מוגן.

רוני משתפת: "בתוך השקט של הזמן בסטודיו הבנתי שאני רוצה ליצור עדות מאין אנדרטה הפוכה וחיה לכל מה שהתרחש ומתרחש מאז ה-7 באוקטובר. דמיינתי בראשי ממבט הציפור ערימת גופים שנמצאים באי תנועה וחוזרים באיטיות לתוך החיים."

יחד עם המון מתנדבים שלקחו חלק והשתתפו בצילומים ב"חווה של צביקה" בדרום הארץ נוצר הוידאו ארט בהשתתפות כ-100 אנשי תנועה. איריס נייס שהעמיקה את הרעיונות בסטודיו והפכה השראה ורוח בחומרים.

כוחות העל של מיכאל מיליס שהפיקה וניהלה את כל הפרויקט. קבוצת רקדנים מדהימה שחקרה את המחשבות על האנדרטה. שלושה צלמים אורן אלון, עומר מסינגר וערן פז שהיה על הוידאו, שהוא אומן ובמאי דוקו מעורר השראה בפני עצמו.

ביום חמישי, בתאריך 27.6.24, יוצג הפרויקט בהשתתפות קהל ומוסיקה חיה ובועטת של גיא גלם ופלורה. יצירה שתיתן לקהל לחוות את הצורך האנושי הבסיסי בתמיכה, בחיבור ובקשרים משמעותיים. ההסכמה המשותפת המונחת בבסיס הפרויקט, היא להניע ולפתוח אפשרויות חדשות, לחבר, לקרב להפגיש, לאורר ולעורר אותנו זו אפשרות לברוא, להבריא ולתחזק את הכוחות היצירתיים. זו קריאה לנוע לחופש ולשגשג עם ולמרות 'האנדרטאות' שלנו כאנשים, כחברה וכעם. 
הרווחים יתרמו לנפגעי הנובה.

תמונה-מתוך-מופע-אנדרטה-בתנועה-צילום-אורן-אלון
לבירורים:
0528458080 מיכאל מיליס

לינק לטריילר מתוך הוידאו
https://www.youtube.com/shorts/sexpXrSjh-w

שם המופע: אנדרטה בתנועה
תאריך: 27.6.24
יום: יום חמישי
שעה: 20:30
משך המופע: כשעה
מתאים לגילאי: 16+

מחיר מלא: 100 ש"ח
מחיר הנחה: 80 ש”ח

מופע מחול, מוזיקה חיה ווידאו ארט.
*כשהגוף קופא ונגמרות המילים…*
המופע נוצר בעקבות אירועי אוקטובר מתוך צורך לתת מקום ליצירה ולחיים אפשריים.
העבודה חוקרת את היסוד שעליו נבנה האמון בראשית החיים ועליו אפשר לשקם אמון שהתמוטט.

היוצרת, רוני ברנדשטטר, עבדה ויצרה בהולנד וגרמניה ביקשה ל"פסל" את השבר בעקבות האירועים ולבנות ממנו כוחות ואפשרויות לחיים.

מיכאל מיליס, יזמת חברתית שסיפור חייה הם חיבור ויצירה של שיתופי פעולה אנושיים עם אימפקט חברתי. הקימה את “עוטף ישראל” שמסייע ללוחמים ומפונים ב-360 מעלות.

ייעוץ אומנותי, איריס נייס, יוצרת עצמאית רב תחומית, יזמית ומובילת "גוף בטבע".

מוסיקאים:
גיא גלם
לירון פלורה משולם

רקדנים:
אורי דיקר
נוי חבר
איתמר סרוסי
בר אתמרי
רוני זילברשטיין
שני קצמן
יאיר ליסאי
קרין שבירו
גיא אגיב
איריס נייס

וידאו ארט:
יוצרות: רוני ברנדשטטר בשיתוף עם איריס נייס

וידאו : ערן פז

צילום: 
עומר מסינגר
ערן פז
אורן אלון

מוסיקה : מתוך glow של גיא גלם

רקדנים יוצרים ושותפים לדרך:
רן בן דרור, בר אתמרי, נגה אשד, רוני זילברשטיין, שני קצמן, גיא אגיב, איתי לירז, מיטל גורסקי, קרן ארן, שלמה רנה, אברהם חזין, מיכל גיל, חני בן טוב, ניר וילוז'ני.

חסות :
מרכז ביכורי העיתים 
וסלוגן שלהם
החווה של צביקה
הרווחים יתרמו לניצולי הנובה

קרדיט לצילומים:  אורן אלון - התמונות מאושרות לשימוש ללא תמורה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.

נפתח "קפה עוטף – רעים" בשכונת פלורנטין בתל אביב

"קפה עוטף – רעים" הינו הסניף השני ברשת בתי הקפה החדשה 'קפה עוטף' שנפתח בשכונת פלורנטין בתל אביב. 'קפה עוטף רעים',...